Main menu

header

887 24 1de Roxana Istudor şi Daniel Şuta

O nouă cercetare internațională atestă slăbiciunea oamenilor pentru cele mai iubite animale de companie. Potrivit cercetătorilor americani, publicul consumator este mult mai atent la reclamele care includ căței și pisici și, de asemenea, clienții au un imbold în plus de a risca să cumpere un produs a cărui reclamă prezintă irezistibilii companioni pe care atâția pământeni îi au acasă.

Sporește apetitul de cumpărături

Potrivit experților de la Universitatea Carolina de Nord, care au realizat o cercetare la nivel internațional, includerea de câini sau de pisici în reclamele promoționale îi face pe oameni mai dornici să urmărească acel produs. În plus, cei care văd astfel de publicitate manifestă și un apetit crescut de a cumpăra ceea ce este promovat. „Aceste efecte apar deoarece experiențele de expunere a animalelor de companie le amintește consumatorilor de comportamentul propriilor animale de companie”, explică specialistul Lei Jia, autorul principal al studiului. De altfel, cercetări de piață anterioare, derulate la comanda unor giganți ca Microsoft sau Wells Fargo, au descoperit, de asemenea, acest secret prin care se poate atrage în mai mare măsură atenția potențialilor clienți: în 2020, Microsoft a prezentat câini în reclamele de Sărbători, pentru a reflecta bucuria sezonului cadourilor, iar Wells Fargo a ilustrat cu o pisică o reclamă despre alerte de activitate suspectă pe carduri.

Investiții financiare mai riscante

Noul studiu a analizat abilitățile de luare a deciziilor ale consumatorilor atunci când au văzut o reclamă care prezintă un câine sau o pisică, comparativ cu amintirea jocului cu un animal de companie. Descoperirile au pus în evidență faptul că oamenii sunt dispuși inclusiv să-și asume mai multe riscuri - cum arfi să investească în acțiuni mai volatile sau să parieze mai mulți bani - atunci când reclamele au inclus un câine sau o pisică, dat fiind faptul că intervine elemental emoțional. „Responsabilii cu publicitatea pot să ia în considerare crearea diferită a mesajelor lor publicitare, în funcție de situațiile de expunere a animalelor de companie. De exemplu, pentru a spori eficiența reclamelor sau a mesajelor de comunicare, agenții de marketing ar trebui să pună accent pe obiective diferite dacă vizează proprietarii de câini sau de pisici”, explică expertul Xiaojing Yang.

Cercetătorii americani sugerează că descoperirile noului studiu ar putea să modeleze strategiile de marketing, dar și să eficientizeze răspândirea mesajelor de siguranță sanitară, din perspectiva prevenției