Main menu

header

789 4 2de Călin Popa şi Florica Pintea

Unul dintre cele mai pregnante trenduri din dermatologia cosmetică ține seama de curentul frumuseții androgine - estetica fără gen - precum și de preeminența procedurilor neinvazive.

„Feminizarea” trăsăturilor masculine, în mare vogă

Industria frumuseții, din care dermatologia cosmetică este o importantă componentă, se axează în prezent tot mai mult pe dispariția diferențelor estetice între feminin și masculin. Practic, la modă este stilul androgin, manifestat printr-o atenuare a trăsăturilor foarte pronunțate ale unui gen sau al altuia. În mare vogă este „feminizarea” chipului puternic masculin și viceversa. Clientele cu fețe prea feminine tind să modifice acest aspect pe direcția „aspririi” imaginii, mai ales atunci când este vorba despre femei de carieră, tot mai numeroase în lumea modernă. Procedurile la care apelează bărbații care respectă trendul de „androginizare” sunt intervențiile asupra obrajilor, a bărbiei, ridicarea pomeților, catifelarea tenului, îndreptarea formei nasului, mărirea în volum a buzelor. La rândul lor, femeile își doresc bărbii mai ferme și rinoplastie, pentru un plus de expresivitate.

Standardele înalte, susținute de tehnologia avansată

789 4 3Persoanele preocupate de frumusețe, clienții saloanelor de înfrumusețare și ai specialiștilor în dermatologie cosmetică dau tonul câtorva trenduri majore în domeniul înfrumusețării. Este de menționat faptul că tehnologia avansată este folosită pe scară tot mai largă în acest domeniu, rolul acesteia crescând pe măsură ce sporesc și pretențiile clientelei. În cadrul unui Congres internațional care a reunit recent, la Paris, branduri și specialiști de top din dermatologia cosmetică și chirurgia plastică, s-a evidențiat faptul că, deși nu poate înlocui specialiștii, tehnologia este o unealtă tot mai sofisticată folosită în numele standardelor tot mai înalte ale înfrumusețării, notează premiumbeautynews.com.

„Asistenți digitali” pentru formule cosmetice personalizate

789 4 4Inteligența artificială și integrarea roboticii în procedurile de înfrumusețare ale viitorului apropiat sunt unele dintre cele mai vizibile trenduri, marile branduri pregătind deja brațe robotice echipate cu un sisteme de vizualizare care execută cu precizie impecabilă procedurile „dictate” de medic. Cu ajutorul unei seringi speciale, acești roboți dozează substanțele până la a mia parte dintr-un milimetru și le injectează pacientului cu cea mai mare precizie în zona indicată. O altă ramură a tehnologiei actuale care este utilizată pe scară tot mai largă în dermatologia cosmetică este realitatea virtuală. Aceasta intră direct în ecuația relației medic-pacient, acesta din urmă nemaifiind nevoit să meargă la cabinet. Consultațiile sunt executate cu ajutorul unui nou tip de specialist, „virtualistul”, și implică livrarea către expert a unui selfie. Inteligența artificială este în creștere și pe segmentul îngrijirii tenului, experții folosind așa-numiții „asistenți digitali” pentru a determina formule cosmetice și de tratament personalizate.

Modificare în loc de reîntinerire

789 4 5O creștere semnificativă pe direcția procedurilor de înfrumusețare o reprezintă recrearea look-ului dorit, fără ca acest aspect să mai însemne obligatoriu reîntinerire. Pacienții tind să „facă pace” cu vârsta lor, dar își oferă libertatea de a apela la proceduri care să le schimbe, de pildă, culoarea ochilor, mai multe teste clinice cu o metodă de a realiza permanent această modificare fiind în curs. De asemenea, se manifestă trendul de a face estetica accesibilă tuturor, prin intermediul intervențiilor asistate de tehnologie.

Piața esteticii medicale va atinge 17,7 miliarde de dolari în anul 2023, de la 10,30 miliarde de dolari în anul 2018