Main menu

header

885 4 3de Roxana Istudor şi Flori Pintea

36 de jucători majori din industria cosmetică globală, inclusiv mărci, producători și asociații profesionale, și-au unit forțele, în cadrul consorțiului EcoBeautyScore, pentru a crea un sistem de evaluare și punctare la nivel de industrie pentru produsele cosmetice.

Note pentru impactul produselor asupra mediului

Inițiativa, la care sunt invitate și alte branduri, a fost lansată de Henkel, L’Oréal, LVMH, Natura&Co și Unilever, iar acum ia forma unei noi coaliții, pe patru continente, pentru a se dezvolta un sistem de evaluare a impactului asupra mediului și de punctare la nivel de industrie pentru produsele cosmetice. Potrivit membrilor fondatori, scopul EcoBeautyScore este de a ajuta consumatorii să facă alegeri durabile în ceea ce privește produsele cosmetice și de îngrijire personală. Prin urmare, este în stadiu avansat un sistem de notare la nivel de industrie, după o metodologie comună, bazată pe știință, pentru a oferi clienților informații „clare, transparente și comparabile” cu privire la impactul produselor asupra mediului. În acest scop, consorțiul a anunțat că va consulta și experți externi, inclusiv oameni de știință, cadre universitare și ONG-uri, „pentru a asigura un proces cât mai incluziv posibil”.

Baze de date cu ingrediente și ambalaje

Noul sistem de evaluare și punctare va cuprinde formula, ambalajul și utilizarea fiecărui produs. Pentru a asigura o abordare solidă și științifică și a construi în comun o metodologie de evaluare și un sistem de punctare, consorțiul lucrează cu compania de consul- tanță pentru durabilitate Quantis, care a fondat Sustainable Packaging Initiative for CosmEtics, împreună cu L’Oréal, în urmă cu câțiva ani. Măsurarea impactului asupra mediului pe parcursul ciclului de viață al produselor va fi susținută de principiile „amprentei de mediu a produsului” (metoda științifică PEF a Uniunii Europene, bazată pe evaluarea ciclului de viață al produselor). De asemenea, vor fi implementate baze de date comune privind impactul asupra mediului al ingredientelor din formule și al materialelor de ambalare.