Main menu

header

Şansa la o viaţă normală

  Centrul de Protezare „Rosal Ortopedic”, de la Cernica, este o rază de speranţă pentru persoanele cu handicap locomotor. Întregul personal, începând de la tehnicieni ortopezi şi până la asistenţi medicali, este la dispoziţia persoanelor care vin aici pentru procurarea dispozitivelor medicale de ultimă generaţie. „Rosal Ortopedic” şi-a deschis porţile în urmă cu cinci ani, promovând dreptul tuturor la o viaţă normală. Din fericire, costul protezelor este accesibil oricărui buzunar, iar calitatea este de top. Directorul de producţie, domnul Dan Fridrich, face parte din „lumea protezelor” de la 16 ani. Experienţa acumulată şi referinţele excelente l-au recomandat drept cea mai bună opţiune pentru crearea şi conducerea Centrului de Protezare „Rosal Ortopedic”. Pentru a veni în ajutorul celor care doresc să îşi procure o proteză performantă şi să beneficieze de serviciile celor mai buni specialişti, l-am invitat la dialog pe domnul Fridrich.

Preţuri accesibile

- Ce acte sunt necesare pentru procurarea protezelor?
- Cel nevoit să poarte dispozitivul medical (proteză, orteză, încălţăminte ortopedică sau cărucior) poate obţine proteza cu ajutorul Casei de Asigurări, în baza unui dosar. Actele ce alcătuiesc dosarul sunt: recomandare medicală, adeverinţă de salariu (specificat că plăteşte CAS, cât la sută şi conturile în care a fost plătit), copie de pe buletinul de identitate şi de pe certificatul de handicap.
- Cât durează procesarea dosarului?
- După verificare, pacientul va primi acasă (prin poştă) o decizie în care sunt anunţate aprobarea dispozitivului medical şi preţul acestuia. Următorul pas este adresarea către un furnizor de astfel de dispozitive, cum este şi „Rosal Ortopedic”.
- Multe persoane cu dizabilităţi nu dispun de resurse financiare mari. Care sunt preţurile la centrul de la Cernica?
- La centrul nostru, preţurile sunt accesibile oricărui buzunar, unele fiind chiar derizorii. Am păstrat un preţ bun, deoarece oamenii din România nu dispun de resursele financiare necesare.

Voinţa pacientului este crucială

- Oferiţi consultanţă medicală pacienţilor care întâmpină dificultăţi în a-şi fixa şi utiliza proteza?
- Sigur că da. După o perioadă de purtare a dispozitivului există o „scădere” a muşchiului. Aşadar, intervin modificări cauzate de greutate, de transpiraţie, de resorbirea bontului, fiind necesară schimbarea dispozitivului medical. Personalul nostru instruieşte pacienţii cum să îşi aplice proteza, cum să o întreţină şi să o scoată singuri. Suntem aici pentru a răspunde oricăror întrebări, nelămuriri legate de aceste dispozitive şi stăm la dispoziţia pacienţilor pentru orice problemă.
- Ne puteţi spune, din experienţa dumneavoastră, cât de repede se acomodează pacientul cu dispozitivul?
- Depinde de vârsta pacientului. Cu cât este mai tânăr, cu atât mai repede se acomodează, învaţă să utilizeze proteza şi să o accepte ca parte din el. Persoanele mai în vârstă învaţă mai greu, însă voinţa nu le lipseşte, fapt ce duce la victoria în lupta cu handicapul.
Claudia Stan
Pentru aceia dintre dumneavoastră care au nevoie de sprijinul domnului director Dan Fridrich, îl puteţi contacta la: „Rosal Ortopedic”: Strada Decebal, numărul 11-13, Cernica, judeţul Ilfov sau la numerele de telefon 021/369.53.53 şi 021/369.53.54.