Deja au trecut trei decenii de la „Nikita” a aceluiași Luc Besson, care, în loc să facă un remake, a inventat o variantă upgradată, updatată a femeii ucigaș cu simbrie, care iar vine de la Moscova și unde o are șefă pe Helen Mirren (născută Mironoff, după cum bine știm), și care de astă dată este absolut feroce, ca personaj, de o antipatie absolută. Britanicul, născut în Țara Galilor, Luke Evans e pe post de agent sovietic, pentru că povestea începe în 1985 și ajunge cam până în ’90, într-un du-te vino cronologic, izbutit, cu scene privite din mai multe unghiuri. Apare și lumea modei (e și normal pentru că protagonista, Sasha Luss, este manechin din Rusia și a urmat chiar și o școală de balet, până ce și-a scrântit ireparabil glezna), unde se întâmplă multe.
Există și un paravan dintr-o presupusă idilă gay, destul de multe răsturnări de situație, piste false… Irlandezul Cillian Murphy este într-o postură mai puțin evidentă ca până acum și pe ecran sunt cascadorii peste cascadorii, cu filmări la Paris, scene violente și destul de sexy, cât să fie interzis sub 15 ani. Pe scurt, păziți-vă de blonde și nu numai! Mai cu seamă dacă au un chip îngeresc și o siluetă de fotomodel. Perucile sunt la mare preț și muzica lui Eric Serra dă mare credibilitate unei povești nu foarte originale, dar care reușește, în mod surprinzător, să vă țină cu sufletul la gură. Probabil că și tânăra descoperire va face carieră, pentru că deja există precedentul Millei Jovovich din „Al cincilea element”, de acum 22 de ani, pe care o secondau nume mari ca Bruce Willis și Gary Oldman.
Anna
Franța, 2019
Regia: Luc Besson
Cu: Sasha Luss, Helen Mirren,
Luke Evans, Cillian Murphy,
Cansu Tosun, Andrew Howard, Eric Godon, Ivan Franek, Alexander Petrov
Distribuit de: Vertical Entertainment