Nominalizat la cel mai bun machiaj, filmul n-a luat Oscarul, dar cred că ar fi meritat unul pentru cel mai bun scenariu (sigur nu la concurenţă cu „Argo”!). E o şansă pentru noi toţi să descoperim cum s-a apucat marele maestru al suspansului să lucreze la „Psycho” / „Psihoză”, cum studiourile au refuzat să-l finanţeze şi au acceptat într-un târziu doar să-i distribuie pelicula, şi cum a fost nevoit să-şi ipotecheze casa pentru a-şi duce proiectul la bun sfârşit. Şi ce sfârşit!
E fascinant să fim un fel de martori oculari a ceea ce se întâmpla pe platouri, dar şi a relaţiei dintre Alfred şi Alma, soţia sa, cu care se sfătuia dintotdeauna şi cu care a montat ceea ce avea să devină o capodoperă alb-negru a genului.
Slăbiciunea regizorului pentru blonde e explicată cu o oarecare ironie, iar Anthony Perkins (James D’Arcy) e descris impecabil ca actor, cu neliniştile sale, care semănau surprinzător cu cele ale personajului.
Cel mai complicat a fost pentru Hitch să se înţeleagă cu cei de la cenzură, care nu voiau să se vadă mare lucru la scena de la duş, ceea ce duce cu gândul la falsa pudoare ideologică din vremea comunismului.
Anthony Hopkins, cel care are aceleaşi iniţiale cu figura legendară a celei de-a şaptea arte (Alfred Hitchcock), s-a străduit să intre în pielea adulatului creator ajutat de kilograme întregi de latex - a refuzat să se îngraşe ca să fie mai credibil. Helen Mirren e strălucită în portretizarea unei neveste de o inteligenţă mult peste medie şi care a contat enorm în cariera soţului său (culmea, în realitate şi ea e măritată cu un regizor: Taylor Hackford, care a ecranizat recent „Parker”, cu Jason Statham).
Pe scurt, un regal pentru cinefilii pasionaţi!
„Hitchcock“
SUA, 2012
Regia: Sacha Gervasi
Cu: Anthony Hopkins, Helen Mirren, Scarlett Johansson, Danny Huston, Toni Collette, Michael Stuhlbarg, Michael Wincott, Jessica Biel, James D’Arcy, Richard Portnow, Kurtwood Smith, Ralph Macchio, Kai Lennox, Tara Summers, Wallace Langham
Distribuit de: Odeon Cineplex