De 22 de ediţii, la Tokyo există un festival de cinema care, iniţial, se petrecea o dată la doi ani. Acum e la fiecare 12 luni şi adună între altele cele mai bune pelicule de la Berlin, Cannes şi Veneţia, dar şi unele total inedite. Cel mai plăcut pentru un european venit din România este să descopere că mare parte dintre regizorii prezenţi prin operele lor sau chiar în carne şi oase au trecut şi pe la festivalurile din România, pe la Anonimul mai cu seamă, dar şi la bucureşteanul B-Est.
Read more: La taifas cu japonezii şi bulgariiO poveste romantică, foarte realistă, până la un punct, poate prea optimistă spre final.
Read more: La taifas cu dădacaÎn România s-au creat încă de la început confuzii cu acest termen, Manga (mangă). La noi e, înainte de toate, un termen de argou când cineva se îmbată turtă, adică îşi bea şi minţile. Pentru japonezi sunt benzile lor desenate. În mare parte diferite de cele occidentale. Ele se transformă în cele din urmă în animaţie. Una foarte ciudată. Cu culori sumbre şi subiecte foarte sângeroase, dar până şi sângele nu este roşu, ci albastru, şi nu pentru că ar fi de viţă nobilă, ci aşa li se pare mai înspăimântător.
Read more: La taifas cu MangaDe patru ani, Bucureştiul are privilegiu unui foarte ingenios festival: ANIMEST. Iniţial, nimeni, în afară de organizatori, n-ar fi pariat pe succes. Se ştie că lumea nu prea merge la Desene decât dacă are copii ori nepoţi sau e ceva cu adevărat la modă. Chiar şi aşa, nu e mare înghesuială. Dar acest foarte original proiect a umplut săli întregi, inclusiv cinematograful mamut „Patria”, pe unde, din păcate, cam suflă vântul. Pe vremuri, aici se făceau toate premierele oficiale şi veneau vedete occidentale chiar şi în perioadele de foarte tristă amintire.
Read more: La taifas cu animaţiaDespre Cristian Mungiu şi „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile”, toată lumea a aflat că a luat Palme d’Or la Cannes. Unii au văzut şi filmul. Mai mulţi ca de obicei, dar se putea şi mai bine.
Read more: La taifas cu activiştii