Main menu

header

...Ultima premieră de la Teatrul de Comedie a șocat din multe puncte de vedere. Mai întâi, piesa, „În plină glorie” („Glorious”), scrisă, în 2005, de englezul Peter Quilter (tradusă excelent pentru „Comedie” de dramaturgul Dan Mihu). Un text despre viața unei soprane americane (Florence Foster Jenkins) celebră prin lipsa vocii, care s-a jucat în 20 de țări, cu un succes nebun. În pofida antitalentului, Jenkins va demonstra ce înseamnă nebunia de a visa, prin Concertul de la celebra Carnegie Hall, din New York, în 25 octombrie ’44, cu o lună înainte să moară.

...O surpriză, pentru mulți, alegerea regizorului Răzvan Mazilu, aureolat ca un rege al coregrafiei și dansului modern, cu spectacole de ținută, mai ales la Teatrul Odeon, dar și cu două notabile succese ca director de scenă, la Timișoara, musicalul „The Foly Monty” și „Cabaret”. Premiera de la „Comedie” l-a prezentat ca un regizor serios, cult, atent la detalii, la relațiile de joc și la reacția publicului, șarjând și în cheie comică, fără a cădea în grosier. Șocant și decorul remarcabilei Iulia Vâlsan, unul grandios, gotic, în falduri roșii uriașe, un veritabil kitsch, ca și viața reală a eroinei piesei.

...„Asul din mânecă” al lui Răzvan Mazilu a fost distribuția. Una greu de ales, din moment ce ne aflam în lumea operei. A reușit să găsească în minunata Gabriela Popescu interpreta ideală pentru rolul lui Florence Foster Jenkins, ea înregistrând un veritabil triumf. Apoi, în rolul pianistului sopranei fără voce, a lui Cosme McMoon, a umplut scena, mângâind live clapele, Mihai Bisericanu, nu doar experimentat actor de talent, dar și cu serioase studii muzicale. În sfârșit, un rol pe măsură în ultimii ani... Superb în travestiul Doamnei Dorothy, prietena lui Florence, veșnic tânărul și atât de profesionistul Eugen Racoți... Un frumos personaj „în două balerine”, susținut cu har de Simona Stoicescu și Meda Topârceanu. Cum bine șlefuit a fost și micul rol (bucătăreasa Maria), în care Andreea Samson a vorbit numai în spaniolă.

...„Bomba” a venit spre final de spectacol, când, în sală, a apărut o necunoscută revoltată de lipsa de talent a lui Florence Foster Jenkins, o doamnă Johnson care amenință că-i va cere directorului Hotelului Ritz să interzică imediat ca soprana, care ia „notele cu buldozerul”, să mai cânte acolo. Doamna Johnson, temperată cât de cât de St. Clair Byfield (interpretat de un inegalabil as al comediei, George Mihăiță, aplaudat la mai fiecare replică!), soțul lui Florence, actor de duzină, dar cu relații. Doamna revoltată va pleca uimind sala prin vocea sa dumnezeiască. Și cum să fie altfel, când, în acest rol, a fost distribuită... soprana de legendă Felicia Filip, care a înnobilat finalul premierei de la „Comedie” cu trilurile sale divine, de Pasăre Măiastră a Operei, ce-au răsunat încântător în lumea-ntreagă. Noul „dirijior” (manager) de la Opera Comică pentru Copii a strălucit, firesc, și în partitura de teatru-teatru, vocea-i de aur însoțind spectatorii și la ieșirea din sală.