Main menu

header

...Teatrul independent a cunoscut o îmbucurătoare dezvoltare în ultimii ani și în România, neexistând mare oraș fără companii private. La București, o avalanșă de trupe independente, multe și cu actori, regizori de la teatrele de stat. Amintesc o parte dintre ele: Act, ARCUB, Unteatru (un trio de aur!), Godot Cafe, Luni de la Green Hours, Teatrul de Artă, Arena Gong, Teatrul de Foc, Compania D’Aya, Teatrul Apollo, Teatrul Arte dell’Animo, Point, Lightwave, Asociația Arena, Teatrul Educațional Replika, Întreprinderea de cultură Acrobatika, Centrul Coregrafic Independent, Centrul Național al Dansului, „Grivița 53” - ultima creație a remarcabilului om de teatru Chris Simion-Mercurian (regizor, dramaturg, ctitorul acestui Festival, animator de elită). Teatrele de mai sus se regăsesc, cu altele, în Ediția Jubiliară (a X-a) a valorosului Festival de Teatru Independent „Undercloud”, găzduit, vara aceasta (22-31 august), în modernul complex teatral ARCUB - Gabroveni!

...O ediție de lux, aș spune, studiind Secțiunile, „Concurs”, „Internațional”, „Invitați din România”, „Spectacole-Lectură”, plus lansări de carte, colocvii, întâlniri cu personalități ale lumii teatrale. Îmbucurător este că la Secțiunea „Concurs”, din cele 15 spectacole de teatru clasic (două sunt apreciate reprezentații de teatru coregrafic), șapte au la bază texte românești: „Pe jumătate cântec”, de Crista Bilciu (ea semnând regia și scenografia); „Înaintea erei noastre” (text, regie, scenografie Daniel Chirilă), „Homo Americanus”, un one-man show al lui Paul Cimponeriu (după bursa din SUA); „Aeroport”, de Ștefan Caraman; „Sunt eu, Annabel”, de Iulian Tănase; „Copii răi”, un spectacol (text, regie) de Geanina Hergheligiu; „Singularity”, după un text de Cornel Mihai Ungureanu...

...Marea atracție a acestei ediții jubiliare o reprezintă participarea unor trupe și personalități de marcă din străinătate (de patru ani, „Undercloud” este și Festival internațional). Celebrul regizor italian Romeo Castellucci vine cu un de neratat „Iulius Caesar. Fragmente”, o recitire scenică actuală a lui Shakespeare, directorul de scenă insistând pe marele pericol al tiranilor și dictaturilor contemporane. Prima zi debutează cu alt regal, prezența vestitului Institut „Grotowski”, din Polonia, cu „Ultima bandă a lui Krapp”, de Samuel Beckett, regizat de Jaroslaw Fret, nume sonor, ctitorul Teatrului „Zar”! Invitați de onoare, în premieră, artiștii celei mai importante companii de teatru-dans din Israel, „Mashol Salem Dance House” (MASH), care va prezenta trei spectacole de ecou, ca și doi celebri scriitori francezi, Pascal Bruckner și Frédéric Beigbeder. Primul a fost și la ediția trecută, când și-a făcut debutul ca... dramaturg, prin spectacolul-lectură „Crăciunul Președintelui”, în regia lui Chris Simion-Mercurian, text care în „Undercloud X” va vedea, în premieră mondială, lumina sce- nei! Urmat de un alt spectacol-lectură, „Cu ce vă servesc?”, al aceluiași autor, care amplifică și el splendoarea acestui Deceniu Independent „Undercloud”!