...S-a născut la București, în 1940, dar a copilărit în Ploiești, unde, pe când era copil, se plimba cu bicicleta lui Nichita Stănescu, genialul poet care i-a devenit mentor. Pasiunea sa a fost însă muzica (interpret vocal și chitară bas în orchestra de ecou Zig Zag). Dar patimă avea să-i devină Teatrul, pentru el a și revenit în Capitală, în 1977, chiar dacă i s-a jucat o piesă („Concediu nelimitat”) lângă sonde. La șapte ani după întoarcerea în orașul natal, în ’84, a debutat „en fanfare” pe scena Teatrului Nottara cu „Trăsură la scară”, în regia remarcabilului, regretatului Dan Micu, și cu un Horațiu Mălăele fascinant. Succesul enorm i-a adus prietenia dramaturgului de substanță Horia Lovinescu, director la „Nottara”, care a crezut în talentul aparte al lui Mihai Ispirescu și, în 1988, i-a trimis spre scenă a doua piesă, „Aprilie, dimineața”, text atipic, de mare curaj, având un personaj din teatrul absurdului („Nenăscutul”) care vine în „societatea socialistă multilateral dezvoltată”, cu 30 de ani înainte de a fi programat să se nască. Dându-și seama ce proporții are minciuna în societatea comunistă, el nu acceptă să rămână aici.
Până la premieră însă, noua piesă a surprinzătorului dramaturg Mihai Ispirescu are lupte grele cu PCR, mai exact cu opt vizionări ale cenzurii comuniste, care i-a schimbat și titlul, devenind „Într-o dimineață”, scoțându-se cuvântul Aprilie, considerat subversiv, căci în acea lună avusese loc, la Cultură, o plenară de partid cu mare larmă. În rolurile principale, mult aplaudați, ca și textul, Horațiu Mălăele, Mircea Diaconu, Viorel Comăneci, Anca Bejenaru și Camelia Zorlescu, direcția de scenă - tot Dan Micu. Succes de răsunet, echivalent cu o consacrare rapidă a lui Mihai Ispirescu, un veritabil Lord al Vieții și al Scenei. Dominic Dembinski îi va monta, în 1992, „Arșița și viscolul”, iar în 2002 reputatul actor Alexandru Repan îi urcă pe scenă, la „Nottara”, alt text de mare succes, „Petrecere într-un pian cu coadă”. Peste patru ani, Dan Micu îl va debuta, cu „Tehnica Raiului”, la Naționalul bucureștean, unde era prietenul și adjunctul directorului Fănuș Neagu.
…Acum doi ani, în memoria lui Dan Micu, Teatrul Nottara a repus, cu titlul original, piesa cu o mie de probleme „Aprilie, dimineața”, în regia de excepție a Dianei Lupescu. Spectacol prezentat și la 12 aprilie, acest an, când Teatrul Nottara și-a mai atras o ploaie de ovații meritate, sărbătorind nu doar actori și regizori, ci, în premieră, și un dramaturg de calibru, veșnic tânărul Mihai Ispirescu, la 50 de ani de carieră rară, începută la Teatrul de pe Bulevard! Un spectacol jucat cu poftă nebună și har de Dan Clucinschi (uluitor în „Nenăscutul” și Georgescu!), Lucian Ghimiși (Stroescu), Ada Navrot (Aspasia), Mihai Marinescu (Berzea) și Raluca Tița (Cristina). Acord final răsunător al unei cariere de top, în fața căreia, privind spre conacul autorului de la Mogoșoaia, spun cu sufletul plin: Ave, Mihai Ispirescu, Dramaturg Român de elită!