de Ştefania Băcanu şi Daniel Şuta
Ce faceţi cu animalele de companie atunci când plecaţi în vacanţe sau când, pur şi simplu, nu puteţi avea grijă de ele? Este o întrebare care dă mari bătăi de cap. Dar, din fericire, există locaţii, în condiţii excepţionale, care primesc animalele cu braţele deschise pentru cât timp aveţi nevoie. Zen Pet Club este una dintre ele. Gilda Cornea (foto), unul dintre administratorii care au pus bazele acestui hotel, ne-a explicat care sunt paşii pe care trebuie să îi parcurgeţi, dacă doriţi să vă lăsaţi animalele de companie în grija lor, ce condiţii trebuie să îndeplinească şi care este perioada limită de găzduire.
„Primim şi cereri pentru dihori sau papagali”
- De la ce a plecat ideea acestui proiect?
- Suntem un hotel unde găzduim copiii cu blăniţă, atunci când aceştia nu îşi pot însoţi familiile în călătoriile pe care le au de făcut. Am gândit acest proiect din nevoia pe care noi înşine am resimţit-o la un moment dat, când am fost nevoiţi să ne lăsăm „puiul” într-un astfel de aşezământ. Am lucrat la el timp de trei ani şi, în octombrie, anul trecut, ne-am deschis uşa şi braţele pentru a primi oaspeţii.
- Ce animale găzduiți?
- În general, oaspeţii noştri sunt căţei şi pisicuţe, dar primim şi cereri pentru dihori sau papagali.
- Pe ce perioadă pot sta la dumneavoastră?
- Perioada minimă este de o noapte şi poate merge, în cazuri rare, până la o lună sau chiar mai mult. Mai funcţionăm şi ca grădiniţă, de luni până vineri, unde, pe timpul zilei, blănoşii se joacă şi îşi consumă energia, astfel încât, odată ajunşi acasă, să îşi dorească doar să se odihnească.
„Au nevoie de vaccinul de tuse de canişă”
- Ce condiții trebuie să îndeplinească animalul?
- Cei mici au nevoie de vaccinurile obligatorii în termen, deparazitări interne şi externe, la fel, în termen, şi, în plus, au nevoie de vaccinul de tuse de canişă, fără de care nu îi putem primi.
- Care sunt pașii pe care trebuie să-i urmeze un stăpân?
- Ne sună sau ne scrie şi verificăm, în primul rând, disponibilitatea pentru tipul de cameră pe care o doresc pentru blănos. Dacă nu ştiu ce anume să aleagă, noi îi putem recomanda variante, în funcţie de talia şi nevoile lui energetice, apoi ne asigurăm că se îndeplinesc şi se cunosc de către proprietar toate condiţiile cazării. Aici este vorba despre vaccinuri, hrana cu care vine fiecare oaspete, orele de găzduire şi taxele suplimentare, dacă este cazul, pentru servicii suplimentare. La momentul cazării, se citeşte şi se completează contractul din care noi aflăm cât mai multe infor- maţii despre cum putem să-i facem blănosului şederea cât mai plăcută.
„Covoarele şi husele se spală după fiecare animal”
- Care sunt condițiile în care va trăi animalul?
- Fiecare căţel sau pisică are camera lui şi stau împreună doar dacă aparţin aceleiaşi familii. La noi nu există noţiunea de cuşcă, avem camere dotate cu canapele, covoare, suporturi pentru mâncare, adaptate taliei căţelului şi, în unele camere, chiar televizor şi saltele cu spumă de memorie. Tot ce există în camerele lor a fost gândit şi lucrat special pentru ei. Covoarele şi husele se spală după fiecare blănos care stă o zi sau o săptămână. Camerele se dezinfectează cu soluţii speciale şi lampă UV, după fiecare animăluţ care pleacă. În afară de hrană şi adăpost, facem tot ce depinde de noi ca ei să treacă cât mai uşor peste trauma despărţirii de casa şi familia lor. În acest sens, avem oameni care se asigură că ei socializează cu alţi căţei compatibili. Noi suplinim nevoia lor de socializare prin prezenţa noastră.
- Cum este împărţit spaţiul?
- Există 2.000 mp de spaţii exterioare şi două săli de sport care însumează 225 mp, unde ei se pot juca atunci când vremea nu e foarte prietenoasă şi unde ţinem şi şedinţele de dresaj. Pisicile stau într-o zonă separată de restul hotelului, unde ele nu sunt stresate de prezenţa căţeilor, dar sunt şi cazuri când vin împreună cu căţelul sau căţeii familiei şi, atunci, există posibilitatea de cazare în cameră VIP, unde este un spaţiu mai generos.
„La noi toţi oaspeţii beneficiază de lux”
- Ce înseamnă cameră VIP? Există și condiții preferențiale?
- Noi spunem că la noi toţi oaspeţii beneficiază de lux, dar da, există camerele VIP care sunt dotate cu televizor şi saltele cu spumă de memorie, şi unde familia poate personaliza programul de joacă, mâncare şi unde beneficiază de acces video la camera blănosului. Posibilitatea de acees video există la toate camerele, doar că acest serviciu se poate activa contra cost.
- Costurile variază?
- Costurile variază în funcţie de tipul camerei şi de serviciile alese. Încăperile pentru pisici au cele mai mici preţuri, urmând cele pentru căţei - talie medie şi mică, cele cu terasă, destinată căţeilor de talie medie sau mare, şi cele VIP. La preţurile camerelor se adaugă şi servicii suplimentare, de acces video la cameră, plimbări suplimentare sau timp de joacă suplimentar faţă de cele două ore de care beneficiază în mod obişnuit. Nu avem preţuri diferenţiate în funcţie de sezon sau de extrasezon.
- Ce se întâmplă dacă animalul se îmbolnăvește pe perioada șederii la pensiune?
- Dacă se întâmplă acest lucru, noi anunţăm proprietarul şi acesta hotărăşte dacă mergem cu cel mic la veterinarul acestuia sau la cabinetul agreat de noi. Dacă viaţa blănosului este pusă în pericol, noi vom lua măsurile care se impun pentru salvarea vieţii acestuia. Acesta este protocolul la care nu am fost nevoiţi, încă, să apelăm, dar, în mod firesc, suntem pregătiţi să îl urmăm.
„Hrana stă în cutii separate“
- Cine asigură hrana?
- Mâncarea o aduce proprietarul, pentru că fiecare blănos mănâncă altceva. Hrana lor stă în cutii separate şi mănâncă doar în camera lor, pentru a nu exista riscul de a avea acces la alte alimente decât a lor. Deocamdată, lucrăm la o colaborare cu un distribuitor a cărui mâncare să o putem pune la dispoziţie contra cost.
- De exemplu, dacă există un animal care are alimente speciale, poate veni cu propriul meniu?
- Da, desigur, se întâmplă să aibă şi hrană gătită de proprietar pe care noi o ţinem la temperatura optimă de păstrare, apoi îl hrănim la momentul potrivit.