Main menu

header

de Veronica Zărescu

Fie că este vorba despre un calup publicitar difuzat la televizor, fie că ne referim la panourile amplasate pe stradă sau la afişele de pe stâlpi, cu toţii suntem „agresaţi” zilnic de reclame. Cei mai uşor de influenţat sunt, evident, copiii.

Pentru ei, orice reclamă este credibilă şi îi face să îşi dorească acel produs. De aceea trebuie să îi protejaţi pe cât posibil de acest tip de manipulare. Normal că nu veţi putea să îi acoperiţi ochii în intersecţie în faţa unui panou publicitar amplasat chiar în mijloc sau nu puteţi renunţa la televizor pentru că există şi reclame. Cel mai important ar fi să îi explicaţi de la o vârstă fragedă scopul mesajelor. Nu va înţelege de la început, dar încet-încet şi cu exemple concrete va reţine faptul că nu este totul aşa de minunat cum vede el acolo.

Cum explicaţi scopul unui spot publicitar
Porniţi prin a povesti micuţului cam de pe la vârsta de 3 ani scopul unei reclame. Copilul trebuie să înţeleagă că este evidenţiat un anume produs ca fiind cel mai bun dintre toate pentru ca oamenii să îl aleagă în magazine şi să îl cumpere. La fel trebuie să îi spuneţi copilului că sunt vizate diverse dorinţe ale oamenilor, cum ar fi: pielea catifelată, părul lucios, dinţii sănătoşi şi de aceea par acele produse senzaţionale. Asta nu înseamnă că restul mărfii nu este bun sau nu face acelaşi lucru. Nu uitaţi să îi explicaţi micuţului şi diferenţa dintre un ambalaj lucios şi unul mai simplu. Un obiect poate să fie mult mai scump doar pentru că înfăţişarea exterioară este mai plăcută la vedere, în timp ce funcţionalitatea este similară cu un produs mai ieftin.

Prichindeii sunt principala ţintă
Creatorii de publicitate speculează naivitatea copiilor, mai ales la reclamele cu produse ce îi vizează. Cei mici ar fi bine să înţeleagă că, atunci când li se va achiziţiona costumul de Batman, nu vor căpăta şi puteri de erou. Asocierea personajelor de desen animat cu anumite mărfuri este preferată în primul rând pentru că micuţii iubesc poveştile animate. Nu este puţin lucru să te ştergi cu un prosop imprimat cu Mickey Mouse sau să ai ochelari de soare model Spiderman. Aici nu veţi avea succes cu copiii, pentru că ei tot vor prefera aceste lucruri personalizate. Totuşi, explicaţi-i micuţului dumneavoastră că nimeni nu va putea vreodată să aibă totul şi că trebuie să fie mulţumit cu ceea ce primeşte, nu să sufere după ceea ce nu are.