Main menu

header

827 25 2de Călin Popa şi Florica Pintea

Un studiu de dată recentă pune în evidență cât de dificil este pentru unii bărbați să înțeleagă că a sosit momentul să pună „marea întrebare”. Potrivit rezultatelor unei ample cercetări de piață, sunt necesare aproape 40 de indicii, unele foarte transparente, pentru ca un domn să decidă să-și ceară partenera de soție.

Reclame la inele, trimise „din greșeală”

Cercetarea realizată de OnePoll pe mii de persoane a pus în evidență faptul că peste 54% dintre femei recurg la „politica indiciilor” pentru a-și determina partenerii să le pună „marea întrebare”. Cele mai obișnuite modalități sunt trimiterea „din greșeală” a unor reclame la inele de logodnă, seri cu filme romantice care au în centru nunțile sau îndemnurile adresate prietenilor comuni de a deschide subiectul. Alte participante la chestionare au declarat că lasă pe computerul comun deschise site-uri despre cununii sau arată ocazional inele în vitrinele magazinelor cu bijuterii, atunci când ies cu partenerii la shopping.

Când se satură să aștepte, femeile pun problema personal

Foarte multe dintre femeile care au răspuns la întrebările OnePoll au punctat faptul că au așteptat să fie cerute în căsătorie atât de mult, încât au decis să le propună chiar ele bărbaților din cuplu să se cunune - aproape jumătate. Pe de altă parte, odată ce se decid, partenerii de cuplu se mândresc toată viața cu felul în care și-au cerut partenera de soție, nu uită detaliile momentului și îl povestesc repetat cercului de cunoștințe. Mai mult, aproape 70% susțin că nu ar dori să schimbe nimic la evenimentul respectiv, pe care îl consideră perfect. Cât despre simbolul suprem al ideii de căsătorie, acesta este considerat inelul.

Pozele și martorii sunt foarte relevante

Pe lângă faptul că este foarte important ca partenera să spună „Da”, și bărbații, și femeile consideră foarte relevante pozele de nuntă, și dinainte, și de după, precum și persoanele care sunt de față la momentul când se pune „marea întrebare”, dacă bărbatul respectiv decide să facă acest gest în prezența altor persoane. „Logodna este una dintre cele mai intense experiențe din perspectivă emoțională și este foarte important pentru mulți să planifice în detaliu momentul și să facă în așa fel încât logodna să fie memorabilă, prin ascultarea partenerului, prin atenția care i se acordă și prin demonstrațiile de iubire, deopotrivă vorbe și fapte”, punctează Sally Morrison, reprezentant al De Beers Group, corporație care activează în domeniul diamantelor.

„Inelul de logodnă semnifică unirea vieții a două persoane și alegerea potrivită a acestuia pune o mare presiune pe cel care îl caută“ (De Beers Group)