Main menu

header

641 4 4de Roxana Istudor

Consumatoarele femei răspund mult mai bine la imaginile cu modele plinuțe care promovează produse decât atunci când văd supermodele androgine, extrem de slabe.

Răspuns psihologic în favoarea formelor apropiate de normal

Modelele plinuțe sunt la mare preț, întrucât mai multe studii demonstrează că femeile obișnuite, consumatoarele de fiecare zi, rezonează mult mai bine cu forme apropiate de normal. În cadrul unei cercetări derulate la Universitatea de stat din Florida s-a constatat că răspunsul psihologic și fizic al participantelor a fost foarte diferit atunci când au văzut imagini cu modele cu forme și când li s-au prezentat siluete foarte subțiri. „Am constatat că, în proporție covârșitoare, publicitatea are un avantaj psihologic atunci când se prezintă tipuri de corpuri mai apropiate de realitate decât atunci când sunt arătate tradiționalele modele ultrasubțiri”, explică Jessica Ridgway, autor al studiului.

Atitudine mai pozitivă vizavi de propriul corp

Per ansamblu, vizionarea imaginilor cu supermodele slabe a generat comparația celor care le priveau cu propriile forme, atenția fiind abătută de la produsele pe care modelele le prezentau. În schimb, în fața imaginilor cu modele plinuțe a intervenit o relaxare automată, comparațiile au încetat în mare măsură, iar focusul s-a mutat pe produse. „Rezultatele noastre ar putea sta la baza unei strategii pentru producătorii de mesaje publicitare. Angajarea unor modele mai plinuțe ar putea fi în avantajul campaniilor de publicitate dacă scopul lor este să atragă atenția asupra produselor. În același timp, s-ar putea promova o atitudine mai pozitivă vizavi de propriul corp”, este de părere cercetătorul Russell Clayton.

94% dintre modelele care defilează pe podiumurile marilor case de modă sunt drastic subponderale, iar unui procent de 62% li s-a cerut să mai slăbească!