Main menu

header

661 3 1de Roxana Istudor şi Florica Pintea

Dacă meniul unui restaurant are tipărit numărul caloriilor în dreptul fiecărui preparat, femeile vor mânca mai puțin cu circa 75 de calorii, arată un studiu recent. Bărbații însă ignoră mesajul sau reduc cu doar 45 de calorii ceea ce comandă.

Masa în oraș: plus de grăsimi, zahăr și sare!

Promotorii unui regulament care să facă obligatorie tipărirea pe meniuri a numărului de calorii nu au avut mare succes până acum. Potrivit „Daily Mail”, o astfel de măsură ar urma să intre în vigoare în SUA de anul acesta, dar momentan combaterea în acest fel a crizei mondiale a obezității a rămas la latitudinea fiecărui proprietar de local, cu rezultatele cunoscute. Un rezumat al unui număr de 186 de studii privitoare la obiceiurile alimentare ale consumatorilor, realizat de cercetători de la Universitatea de Tehnologie din Sydney, a relevat faptul că o asemenea măsură ar avea efect semnificativ în cazul femeilor. Văzând caloriile din dreptul fiecărui preparat, acestea au tendința de a fi foarte atente la calculul final, scăzând cu 75 de calorii în medie ceea ce comandă. De asemenea, un răspuns pozitiv s-a înregistrat în dreptul persoanelor supraponderale, care au tăiat în medie 67 de calorii. Doar bărbații cu greutate normală au reacționat puțin (scădere de circa 45 de calorii) sau deloc la tipărirea numărului de calorii.

Experții australieni au studiat peste 1,6 milioane de alegeri alimentare și au demonstrat, totodată, faptul că oamenii sunt mai dispuși să taie din caloriile tipărite pe meniu la prânz și nu la masa de seară, în localuri în care sunt serviți la masă și nu în cele de tip autoservire. Cele mai recente studii arată că în Marea Britanie, de pildă, circa un sfert din populația adultă și o cincime din numărul total al copiilor mănâncă la restaurant, luând preparate din localuri și pentru acasă, ceea ce înseamnă de regulă ingerarea unei cantități mai mari de grăsimi, zahăr și sare. „Cu tot mai mulți oameni cheltuind tot mai mulți bani pentru a mânca în oraș, orice gest prin care putem educa masa consumatorilor în sensul reducerii caloriilor este un bun punct de plecare”, susţine cercetătoarea Natalina Zlatevska.