de Călin Popa şi Eduard Popa
De ani buni, imaginea foarte îngrijită a bărbatului modern, personificată în vedete ca David Beckham sau Ryan Gosling, a determinat o creștere spectaculoasă a industriei de înfrumusețare pentru domni, care a ajuns să vehiculeze sume impresionante și să se diversifice amețitor.
O industrie de 50 de miliarde de dolari anual
Un look de bărbat modern, sigur pe el și fermecător, nu mai poate fi asigurat fără vizite regulate la saloanele de înfrumusețare. Decorate astfel încât să arate ca niște cluburi exclusiviste, aceste spații în care bărbații sunt răsfățați și făcuți să arate ca starurile din reviste s-au ivit în principal din cauza faptului că domnii care voiau să se îngrijească nu aveau la dispoziție cu doar câțiva ani în urmă decât saloanele doamnelor și erau primiți cu destulă ostilitate. În aceste condiții, din 2010 încoace, industria înfrumusețării pentru bărbați a crescut spectaculos, depășind pe alocuri „mamutul” care se ocupă de înfrumusețarea femeilor, uneori cu creșteri de 300% ale vânzărilor, ajungând să vehiculeze circa 50 de miliarde de dolari anual.
Tratamente faciale și injecții cu botox în frizerii
Gigantul Revlon, una dintre primele companii care a deschis saloane de înfrumusețare pentru bărbați, a oferit la început manichiură și pedichiură, într-un experiment de două săptămâni. La câteva zile de la deschidere, toate intervalele orare erau rezervate pentru întregul timp de funcționare anunțat. „A fost o nebunie atunci. Au venit electricieni, muncitori, oameni de televiziune, profesori”, își amintesc reprezentanții companiei. Așa a început ceea ce astăzi este unul dintre cele mai înfloritoare domenii. În prezent există aproape la fiecare colț de stradă saloane care se ocupă de frumusețea și de îngrijirea bărbaților. În ultimii zece ani, numărul acestor locuri a explodat, unele devenind etaloane ale unor străzi sau cartiere. Chiar și frizeriile, spații dedicate aspectului bărbătesc standard și masculinității evidente, își diversifică serviciile până la tratamente faciale, implanturi, injecții cu botox.
Îngheţarea grăsimii, la ordinea zilei
În 2008, bărbații care doreau să se îngrijească aveau la dispoziție saloane foarte puține și foarte luxoase, de regulă intimidante, sau pe cele destinate înfrumusețării femeilor, în care, de asemenea, nu prea intrau. De atunci lucrurile s-au schimbat enorm. „Ne-am propus să inițiem tratamente de înfrumusețare accesibile ca preț, la îndemâna doritorilor din toate cartierele și, totodată, un mediu prietenos pentru bărbați, care să se poată îngriji fără să fie judecați pentru asta”, susține Bharat Parmar, fondator al salonului „Genco Male Grooming”, din Londra. Iar trendul s-a amplificat. Astăzi, aceste saloane oferă depilare cu laser, bodysculpting, înghețarea grăsimii, tratamente avansate, arată elle.com.