de Călin Popa şi Gabriela Comşa
În orizontul anului 2020, industria frumuseții este estimată să atingă suma incredibilă de 675 de miliarde de dolari. În această lume teribil de competitivă, femeile sunt pe valul revoluțiilor de tot felul.
Cashmere
Dată fiind traiectoria uimitoare a industriei înfrumusețării, se poate crede că nu a fost niciodată un timp mai bun pentru ca o femeie să intre în acest business. Dar, cum nu toate „cele venite” sunt și „cele chemate”, doar câteva întreprinzătoare au găsit secretul succesului fără dubiu și astăzi fac istorie în domeniu. Unele au pornit de la zero, altele au învins încercări teribile și au întors sorții. Una dintre acestea din urmă este Cashmere. „Cancerul de care am suferit la 27 de ani m-a învățat extraordinar de mult despre a trăi”, mărturisește tânăra antreprenoare, care a lansat „Beauty Bakerie” în 2011 și astăzi se poate mândri cu o afacere de peste 5 milioane de dolari. Produsele sale de înfrumusețare sunt nesfârșite variațiuni pe tema ciocolatei și a altor ingrediente de bucătărie, amestecând lumea gustului, a imaginii și a miresmelor. Nu este de mirare că printre fanii brandului se numără staruri ca Beyoncé.
Bobbi Brown
Bobbi Brown intra frontal în lumea cosmeticelor, în anii 1990, cu o abordare total diferită de strălucirea și abundența care au marcat perioada din perspectiva fardului: naturalețea. Și i-a reușit. Nuanțele nude, paleta de culori pastelate, umbrele care conferă un aspect apropiat de firesc, toate au impus-o imediat pe Bobbi Brown ca pe o legendă contemporană, dovadă că instinctul său a fost infailibil și industria avea nevoie de o astfel de abordare. Și astăzi acest concept al naturaleții fără efort și al frumuseții fără împopoțonare îi conduce marea afacere, brandul său și cărțile pe care le-a lansat constituindu-se în tot atâtea repere majore ale industriei.
Tata Harper
Supranumită „regina a tot ce este verde”, Tata Harper și-a lansat brandul în 2010 și de atunci nu s-a mai dat jos de pe podium. „Când tatăl meu vitreg a fost diagnosticat cu cancer, am reevaluat industria, am descoperit că nu existau produse 100% naturale, complet netoxice, și am decis să le fac eu”, spune Harper. Din acel moment, tot ceea ce s-a lansat sub brandul antreprenoarei a fost realizat din produse crescute în propria fermă. „La început, cu toții au râs de intenția mea de a face produse integral naturale pentru îngrijire, dar le-am demonstrat că greșeau. Cea mai mare realizare pe direcția aceasta este faptul că îmi sunt primul client și astfel creez produse care să rezoneze cu nevoile femeilor”, afirmă Tata Harper.
Jo Malone
La 38 de ani, Jo Malone învingea cancerul și decidea să marcheze această victorie cu un nou parfum, „Jo Loves”. Era o nouă declarație-mesaj din partea femeii care domină domeniul de peste 20 de ani. „Prima mea ocupație a fost un mic job în florăria familiei. Habar n-aveam ce înseamnă un business pe atunci”. Dar a învățat. În 1999, brandul lui Jo devenea proprietatea Estée Lauder, pentru o sumă de multe milioane de dolari. La rândul său, „Jo Loves” Limited are 3 milioane de lire sterline doar în proprietăți imobiliare. În continuare, „Jo Malone Lime Basil & Mandarin” este unul dintre cele mai faimoase parfumuri pe bază de citrice din întreaga industrie a frumuseții.
Anna Ayers
Femeile care trăiesc în pădurea amazoniană au inspirat-o pe Anna Ayers să creeze una dintre cele mai inedite și de succes linii de îngrijire a părului. „Am vrut să realizez produse care să înfrumusețeze, să ajute și în același timp să protejeze mediul”, povestește Anna. Succesul care a poziționat-o pe valul femeilor antreprenor de top din industria frumuseții a fost generat de linia „Rahua”. Ingredientele care stau la baza produselor sunt complet naturale, vin din pădurile tropicale și fac parte din trendul înfrumusețării vegane, care a cuprins întreaga lume. Linia de îngrijire este mai mult decât un brand, este un concept etic și are o componentă filantropică, vânzările susținând protecția pădurii amazoniene. „Puteți avea părul curat cu conștiința curată”, este motto-ul brandului.
Pat McGrath
Deși în lumea contemporană se folosește cu destulă ușurință termenul „iconic”, Pat McGrath este una dintre persoanele care îl merită pe deplin. Make-up artist emblematic pentru epoca pe care o traversăm, Pat este celebră și inimitabilă pentru faptul că lucrează mai mult cu degetele decât cu pensulele și periile. Este o miliardară care a pornit de la a se farda în baie și a face experimente. Apoi se spăla și încerca din nou, după cum a povestit pentru „The Guardian”. Defilările pe podiumurile marilor case de modă au fost scene perfecte de etalare a unui talent de excepție, cu stiluri de make-up care au fost ridicate la rang de piese de muzeu, iar când McGrath și-a lansat propria linie, în 2015, reputația sa a transformat linia „Gold 001” într-un succes mondial instantaneu.
Jen Atkin
Nu este ușor să fii considerat „cel mai influent hairstylist din lume”, așa cum a numit-o „New York Times”, dar Jen Atkin se ridică la înălțimea provocării profesionale printr-o creativitate ieșită din comun, care „a scos-o din rând” dintre sutele de mii de colegi de breaslă de pe tot globul. A debutat la Hollywood și nu a trecut mult timp până când a început să se ocupe de staruri ca surorile Kardashian, Katy Perry, Jessica Alba sau Jennifer Lopez. Astăzi are 1,5 milioane de admiratori pe rețelele de socializare și a lansat o linie de produse pentru îngrijirea părului care s-au dovedit un succes instantaneu, la fel ca blogul său „Mane Addicts” („Dependenți de coamă”), care promovează, printre altele, și propria linie de extensii semnată Jen Atkin.