Main menu

header

721 4 1de Călin Popa şi Daniel Alexandrescu

În anul care a început, industria frumuseții lasă loc tot mai mult cuceririlor tehnologice. Iată tendințele înfrumusețării, direcționate spre natural și revoluția cosmeticelor.

Accesorii cu tehnologie

Industria frumuseții privește întotdeauna spre viitor, indiferent că este vorba despre colecția sezonului următor sau produsele anilor care vin. În 2019, trendul este generat de introducerea masivă a cuceririlor tehnologiei în tot ceea ce înseamnă îngrijire și accesorii. Potrivit datelor furnizate de Iliyana Mesheva, analist al tendințelor consumatorilor la GlobalData, majoritatea brandurilor au investit masiv în soluții inteligente de avans al industriei frumuseții. „Companiile explorează, inovează, realizează dispozitive de înfrumusețare conectate la smartphone-uri. De exemplu, a apărut recent Neutrogena Skin360, un produs cosmetic care scanează pielea măsurându-i hidratarea cu ajutorul senzorilor și are o aplicație ce acționează pentru reducerea porilor și a ridurilor fine. De asemenea, există ochelari de soare cu tehnologie încorporată”, explică Mesheva.

Personalizarea cosmeticelor

O altă tendință majoră a industriei în 2019 continuă trendul ultimilor ani, aprofundându-l: personalizarea produselor cosmetice. Astăzi, companiile sunt mai conștiente ca oricând că nu se mai poate con- tinua pe linia realizării de produse standardizate pentru mase largi de consumatori, așa că au trecut la realizarea unor produse plecate de la dorințele clienților. „Două treimi dintre consumatorii din toată lumea declară că sunt influențați de felul în care un produs se pliază pe nevoile lor specifice. Acest aspect le determină cumpărăturile și astfel brandurile sunt nevoite să opteze pentru investiții în realizarea cosmeticelor personalizate”, adaugă Mesheva.

Produse fără plastic

721 4 2Și în 2019 se va pune problema impactului asupra mediului înconjurător pe care îl are industria cosmetică. Drept urmare, realizarea acestora va urmări în continuare sustenabilitatea și reducerea deșeurilor. „Un exemplu este fondul de ten sub formă de ou de la Lush, 100% vegan, cu un ambalaj din ceară biodegradabilă, care poate fi reciclat după utilizare. Astăzi, circa o treime dintre consumatori susțin că ar cumpăra mai degrabă cosmetice al căror ambalaj să nu conțină plastic, deci aceasta este deja o normă pentru producători în 2019”, susține analistul.

Machiajul fără gen, vârstă sau rasă

Tot mai multe branduri trec la produse care nu mai țin cont de gen, rasă sau vârstă, o categorie de cosmetice care poartă numele generic „gender neutral” și al cărei ton a fost dat în ultimele luni de linia Fenty Beauty, lansată de Rihanna, sau de colaborarea dintre L’Oréal și vloggerul Gary Thompson. „Toate aceste produse au dat tonul unei noi abordări, numită frumusețea incluzivă, iar aceasta este o tendință de forță în anul curent”, punctează Mesheva.

„Faptul că arăt bine nu este o întâmplare“ (Nora Ephron, jurnalist și regizor)

Colecţii pentru practicanţii de fitness

721 4 3Pentru mileniali, fitness-ul este aproape o nouă religie, notează elle.com. Cum ei sunt cea mai importantă categorie de consumatori în industria frumuseții, brandurile au gândit linii întregi de produse destinate îngrijirii înainte și după sesiunile de exerciții fizice. „Trendul este ilustrat de Athleisure, un concept care răspunde faptului că aproape 40% dintre clienți arată că sunt interesați să cumpere produse cosmetice special destinate activităților de fitness. Își doresc să arate și să se simtă bine chiar dacă se antrenează serios, așa că branduri ca Sport FX se adresează cu colecții întregi, de la autobronzante la pudre speciale, persoanelor cu un stil de viață dinamic, în care sportul este o activitate regulată”, arată specialistul GlobalData.