de Călin Popa şi Nicoleta Gheorghe
Brandurile de cosmetice și de îngrijire corporală alocă o atenție cu totul specială, în ultima perioadă, unei categorii de consumatori care nu sunt momentan conștienți că sunt clienți ai industriei înfrumusețării: bebelușii.
Loțiune de corp, ulei pentru masaj, gel de duș, șampon
Recent, brandul BODY’minute, care de peste două decenii se ocupă de frumusețea mămicilor, a lansat o linie pentru bebeluși, BABY’minute, promovată, și aceasta, ca o linie de „frumusețe curată 100%”. Mai precis, asemenea seriei de produse SKIN’minute, compania garantează cosmetice pentru sugari fără parabeni, fenoxietanol, alergeni, silicon și alte ingrediente considerate periculoase. Potrivit producătorului, rutina copilașului născut la început de mileniu trei ar trebui să includă loțiune de corp, ulei pentru masaj, cremă pentru scutec, cremă hidratantă, gel de duș și șampon. „Deși natalitatea este în continuă scădere în Occident, paradoxal, părinții cheltuiesc sume tot mai însemnate pentru produsele de îngrijire dedicate copiilor lor”, explică Madelyn Postman, director în cadrul Leidar London.
Opt din zece mame, foarte îngrijorate vizavi de controverse
Controversele utilizării de cosmetice industriale pentru copilași sunt serioase. De pildă, unele companii de renume au fost acuzate că pun la vânzare produse care conțin substanțe ce afectează sistemul endocrin, Johnson&Johnson s-a aflat în mijlocul unui scandal uriaș legat de prezența în produsele sale pentru sugari a formaldehidei, ingredient considerat cancerigen, iar exemplele ar putea continua. „Astăzi, părinții sunt mult mai bine informați, dar, în același timp, pot deveni confuzi din cauza informațiilor care se bat cap în cap legate de același subiect. Caută formulele perfect sigure pentru copiii lor, dar nu au nicio garanție și, în acest context, momentele de bucurie și de intimitate cu cei mici se transformă în clipe de anxietate și de grijă că ceea ce au cumpărat le poate face rău celor mici”, explică Céline Gerbier, director editorial al publicației franceze „Paroles de mamans”. Într-adevăr, studiile au confirmat faptul că opt din zece mame occidentale sunt foarte îngrijorate vizavi de controversele care apar tot timpul în jurul cosmeticelor pentru cei mici. „Ca urmare, unele branduri pun la dispoziția clienților opiniile despre produse ale dermatologilor, alergologilor, farmaciștilor, pediatrilor și chiar moașelor”, detaliază Vincent Mouilleseaux, director în cadrul Mustela.
Potrivit statisticilor, 40% dintre părinți le fac baie copilașilor lor zilnic, iar 43% își îmbăiază bebelușii la fiecare două zile
110 miliarde de dolari în 2026
Piața produselor de îngrijire corporală pentru copii rulează o sumă enormă, care este în continuă creștere și care este estimată să ajungă la aproape 110 miliarde de dolari peste circa cinci ani. Pe fondul creșterii populației din statele emergente, în special India și China, care vor cere tot mai multe astfel de produse, bine susținută de publicitatea care afirmă că loțiunile și cremele pentru bebeluși mențin sănătoasă pielea copilului, o hrănesc și o feresc de iritații, industria produselor pentru micuții abia veniți pe lume înregistrează un spor de peste 5% pe an. De aici și interesul companiilor de a intra cât mai mult în acest rulaj, rămânând părinților grija de a se menține informați și avertizorilor de securitate să tragă semnale de alarmă de fiecare dată când un brand, oricât de mare, vinde produse care pun copiii în primejdie.