de Călin Popa şi Matei Udrea
După decenii în care produsele cosmetice au conținut chimicale ale căror nume erau greu de citit și, practic, necunoscute, noile generații de consumatori au schimbat dramatic segmentul cererii, aducând în topul vânzărilor formulele de înfrumusețare care conțin alimente-minune.
Lapte de capră și enzime de dovleac
Pornind de la principiul frumuseții „curate”, preocupați de mediul înconjurător și de propria sănătate, milenialii au dat tonul unui trend care a dus vânzările de cosmetice cu alimente-minune, certificate de studii de specialitate, în vârful preferințelor consumatorilor din lumea întreagă. Potrivit unui studiu recent derulat de platforma de vânzări Stylight, căutările din dreptul unui săpun cu lapte de capră în compoziție au crescut într-o lună cu… 1.620%, iar comenzile pentru o mască de față cu enzime de dovleac au explodat până la 36.000.
Șampoane din curmale, curățare sonică
Pe segmentul șampoanelor, se remarcă tendința de creștere spectaculoasă în dreptul celor „vegane”, bazate pe formule de alge, aloe vera, uleiuri esențiale, cocos, curmale, cu sporuri de 800% a cererii în doar câteva luni. Nu sunt ignorate, pe lângă produse, nici ustensilele de make-up, cum sunt periile de machiaj cu fire naturale sau dispozitivele care înglobează tehnologie de ultimă oră și care asigură o curățare sonică, superioară, a tenului. În dreptul acestora din urmă, unii producători de top au înregistrat sporuri ale vânzărilor și de 500 de procente, de la începutul anului, notează premiumbeautynews.com.
Potrivit cercetărilor de piaţă, vânzări explozive se înregistrează şi pe segmentul cosmeticelor infuzate cu cannabis