Main menu

header

788 4 1de Călin Popa şi Adrian Pătrăuceanu

Întoarcerea atenției întregii lumi spre natură a generat un trend în extindere rapidă la scară planetară, inclusiv în moda masculină, unde piesele vestimentare care fac trimitere la minunata activitate a grădinăritului fac furori.

Context al relaxării vestimentare

Moda anului 2020 a venit pentru toată lumea cu ideea de lejeritate. Duse sunt topurile foarte strâmte și pantalonii mulați; este rândul bluzelor lejere, al trenciurilor fluide, al fustelor ample, plicate și al „mama jeans”, care permit o mare libertate de mișcare. În acest context al relaxării vestimentare, focusul tinerei generații, ale cărei gusturi dau tonul în modă, spre lumea naturii a iscat un trend de fashion care crește cu fiecare zi: piesele vestimentare masculine care îi fac pe bărbați să arate ca niște grădinari… de oraș.

Stropitori stilizate, accesorii cu forme de unelte

788 4 2Simbolistica grădinăritului este omniprezentă în acest nou trend. De pildă, defilarea Fendi pentru sezonul cald 2020 a accentuat trendul prin prezența unei stropitori stilizate într-un ansamblu fashion, alt manechin a avut mănuși care semănau izbitor cu cele folosite pentru plantat, iar vestele multor ținute au avut, la rândul lor, elemente vizuale specifice horticulturii. „Am dorit să captez în vestimentație sensul armoniei pe care mi-l dă natura”, explică Silvia Venturini Fendi, designerul segmentului masculin al celebrului brand, care are o mică grădină de legume în sediul central al brandului, din Roma.

Pungi cu semințe pe tricouri, tomate brodate pe pantaloni

788 4 3Cea mai mare platformă de haine pentru bărbați din lume, Pitti Uomo, a prezentat recent piese realizate în colaborare cu designerul Maria Korkeila, în care s-a evidențiat acest trend al grădinăritului prin jachete rezistente la apă sau unelte de grădină stilizate montate la curea, pe post de accesorii. Laitmotivul horticulturii a invadat, practic, și moda de fiecare zi, ilustrată de pantalonii scurți cu foarte multe buzunare pe care îi propune Carhartt WIP sau vestele cu multiple întrebuințări pe care le-a lansat Arket, brand care a inclus în premieră, în cadrul prezentărilor de modă, și o trusă completă pentru lucrări în grădină. De asemenea, cea mai recentă colecție de la Lazy Oaf este inspirată din lumea vegetalelor, prezentând tricouri cu pachete cu semințe de legume și pantaloni care au broderii cu tomate.

Cămăși de culoarea cerului senin

788 4 4Piesele pe care le propune brandul Garbstore țin cont de noul trend. Fabricate în mare parte dintr-o țesătură japoneză rezistentă la intemperii, articolele vestimentare sunt durabile și destinate activităților în aer liber, inclusiv grădinăritului, cămășile lejere, de culoarea cerului senin, având ornamente specifice horticulturii sau o mulțime de buzunare cu destinații foarte practice. „Suntem tot mai conștienți de impactul pe care îl are consumul fiecăruia asupra mediului înconjurător, precum și de amprenta personală de dioxid de carbon. Este foarte important, în prezent, ce mâncăm, ce facem, ce cumpărăm, ce purtăm. Bărbatul care grădinărește are o abordare mai implicată pe acest segment al protecției naturii și adoptă un stil de viață mai relaxat, mai încetinit”, detaliază Ian Paley, fondator al Couverture&The Garbstore.

„Tendința în moda masculină este îmbrăcatul pentru activitate fizică, la care se adaugă preocuparea legată de proveniența hranei și criza mediului înconjurător. Grădinăritul poartă simboluri de altruism și aspirații în concordanță cu lumea. În plus, uneltele arată foarte bine în fashion“ (Luke Leitch, critic de modă, „Vogue Runway“)