de Călin Popa şi Florica Pintea
Pandemia de COVID-19 va schimba pe termen mediu și lung industria frumuseții, deja marcată de trenduri vegane și de preocupa- rea pentru mediul înconjurător. Reîntoarcerea în forță a cosmeticelor solide este un exemplu în acest sens.
De la săpunuri la fond de ten
Frumusețea curată sau diminuarea cantității de deșeuri pe care le produce industria frumuseții sunt trenduri pe care pandemia de COVID-19 le-a găsit statornicite de ceva vreme în industrie, iar criza sanitară nu a făcut decât să accentueze un trend care pare firesc în context: revoluția cosmeticelor solide. După ani în care s-au aflat în umbra formulelor lichide, cu mult mai multe reziduuri, produsele de înfrumusețare în formă solidă pleacă de la săpunuri și alte piese de igienă și ajung la fond de ten, blushuri, creioane de ochi. Inovația și pretențiile clienților au generat o creștere spectaculoasă a cererii pentru acest tip de produse, care au mai multe calități ce par foarte apreciate în această perioadă: nu au apă aproape deloc, sunt sigure la utilizare, ușor de transportat, durabile și funcționale.
Șampoane organice, deodorante vegane, balsamuri naturale
Mișcări de tipul celor care promovează un minimum de ambalaje pentru cosmetice iau tot mai mult din piață, iar trendul se manifestă în toate statele care dețin primele locuri la produsele de înfrumusețare și la majoritatea brandurilor de top - Henkel, Unilever, L’Oréal etc. „În SUA, aceste cereri sunt în creștere evidentă, în Europa se estimează că piața aceasta reprezintă cam cinci procente din total, dar este în ascensiune, cu cele mai dinamice evoluții înregistrându-se la producătorii francezi, deopotrivă mici și mari”, explică Stéphanie Reymond, fondator al Effervescience. Un exemplu relevant este brandul independent Lamazuna, care a plecat în urmă cu un deceniu direct pe traseul frumuseții „curate”, iar în prezent dezvoltă astfel de produse cosmetice sub formă solidă - șampoane organice, deodorante vegane, balsamuri cu formule 100% naturale și un fond de ten solid, lansat recent. În ultima perioadă, compania de mici dimensiuni a înregistrat o creștere cu 30% a livrărilor de astfel de produse de înfrumusețare.
„În anul 2015, consumatorii de cosmetice în formă solidă erau în principal adolescente din mediul urban; astăzi avem clienți de toate vârstele, din toate colțurile lumii, femei și bărbați“ (Laëtitia van de Walle, fondator Lamazuna)