de Călin Popa şi Sorin Dumitrescu
Nonconformismul caracteristic epocii tuturor schimbărilor de mentalitate a ajuns și în lumea parfumurilor. În modă intră astăzi miresmele stranii, de neimaginat cu doar un deceniu în urmă, care sfidează normele și scot purtătorii din orice clișee.
Combinație care reproduce atmosfera planetei
Odată trecut sezonul cumpărăturilor de Sărbători, producătorii de parfumuri atrag clienții cu unele dintre cele mai ciudate produse, menite să facă din purtători persoane ieșite din comun. Este și cazul brandului TOLI, care propune formula „Jupiter”, un parfum cu nuanțe subtile de… gaz sulfuros, migdale amare și ou stricat. Potrivit producătorului, combinația de amoniac și alte „arome” cosmice, cum sunt hidrogenul și heliul, care aduce cu atmosfera celei mai mari planete a Sistemului Solar, este perfect calibrată, astfel încât să facă persoana care optează pentru acest parfum să iasă în evidență. Lansat la sfârșitul lunii octombrie, „Jupiter” reprezintă o continuare a unui trend care a debutat recent cu Eau de space, un parfum care reproduce mirosul cosmic descris de astronauții din misiunile Stației Spațiale Internaționale. „Iubesc în continuare iasomia și trandafirii și le voi folosi mereu în combinațiile pe care le creez, dar am sentimentul că unele ingrediente au fost suprafolosite în parfumerie și am căutat formule care să-mi împingă creativitatea peste limitele pe care le știam și să mă ducă spre noi orientări. Așa am ajuns la sulf, cianuri și amoniac”, descrie creatorul Apostolos Charisis, parfumierul TOLI.
Linie de formule suprarealiste
Creatorii lui „Jupiter” estimează că formula de parfum rămâne una avangardistă și stranie, nefiind destinată neapărat publicului larg. „A fost o mare provocare să găsesc formula ideală de a combina miresmele înțepătoare ale gazelor din care este alcătuită atmosfera planetei și să le atenuez astfel încât tonul final să fie unul care să poată fi purtat pe piele. Acest parfum reprezintă mai mult o declarație de personalitate și este limpede că nu oricine îl va achiziționa”, adaugă Charisis, care a lucrat timp de trei ani la elaborarea produsului. Potrivit producătorului, notele de amoniac dispar la 15 minute după ce parfumul este pulverizat, lăsând la suprafață doar aroma de sulf, combinată cu cele de migdale, șofran și mosc. Spre finalul celor șase ore cât durează parfumul, se pot simți nuanțe de metal și tonuri de… carne. „Jupiter” face parte din seria „Immersive”, o linie de parfumuri suprarealiste care sunt în plin proces de elaborare și lansare.
O sticlă de 50 ml cu parfum „Jupiter“ costă 59 de dolari