de Călin Popa şi Adrian Pătrăuceanu
Piața cosmeticelor pentru bărbați este în creștere explozivă, demonstrând că domnii sunt tot mai atenți nu doar la propria înfățișare, ci și la calitatea produselor pe care le utilizează pentru a-și îmbunătăți aspectul.
America - ceară, fixative și aparate de tuns barba
Potrivit unui raport al Persistence Market Research, piața globală a produselor de îngrijire pentru bărbați va crește cu 6,4% în 2021, iar această urcare va fi și mai pregnantă în anii următori, ajungând să dubleze, în zece ani, cifrele de acum. Astfel, veniturile din vânzările de produse pentru îngrijirea bărbaților din întreaga lume vor crește de două ori până în 2031, de la valoarea actuală, de 55,5 miliarde de dolari. Din punct de vedere geografic, America de Nord va rămâne și în continuare cea mai profitabilă piață pentru companiile care produc cosmetice pentru bărbați. În ultimii ani, în această parte a lumii s-a trecut de la un accent convențional pe bărbierit la o perspectivă mai largă a îngrijirii personale. De exemplu, consumatorii adoptă obiceiuri variate, ca urmare a dorinței tot mai mari de a afișa o barbă tunsă și un scalp complet ras, ceea ce determină creșterea vânzărilor de ceară, fixative și aparate de tuns barba.
Asia - imaginea curățeniei naturale
Asia va fi, la rândul său, o piață importantă pentru producătorii de cosmetice pentru bărbați, crescând cu un impresionant procent de 12,6% și captând o cotă de 9,4% din piața globală în următorii ani. În 2020, India a reprezentat o cotă de 32% din piață și se estimează o creștere în ritm alert. Și China va continua să fie o piață-cheie - vânzările de produse pentru îngrijirea bărbaților vor crește constant până în 2031. Potrivit raportului, îngrijirea este strâns legată de ideea bărbaților chinezi de a afișa o imagine curată și de a arăta cât mai bine natural. Acest trend duce la concentrarea producătorilor spre cercetare și aprobarea produselor de clienți. La nivel mondial, îngrijirea bărbaților se derulează în jurul bărbieritului, cu produsele aferente, care acoperă o cotă de piață semnificativă, de aproximativ 42,3%. Potrivit raportului, produsele din gama medie, accesibile consumatorilor de sex masculin, sunt în fruntea vânzărilor și vor urca la o cotă de 53,3% din piață în următorii zece ani.
Preferinţele consumatorilor s-au modificat ca urmare a pandemiei COVID-19, intrând în ecuaţia îngrijirii masculine factori ca disponibilitatea unei game mai largi de produse, formulele naturale şi organice, parfumurile fără alcool