de Roxana Istudor şi Flori Pintea
CES, cea mai mare platformă din lume pentru prezentarea inovațiilor în tehnologie, a etalat invențiile cu care industria frumuseții intră masiv în metaverse, mai precis pe tărâmul înfrumusețării virtuale.
Interacțiune virtuală cu portofoliul propriu
Marele salon al inovațiilor de la Las Vegas a prezentat numeroase invenții ale unora dintre cele mai mari branduri de cosmetice din lume, iar domeniul virtual - al cărui pionier este, fără îndoială, metaverse - a avut un prim-plan justificat de interesul sporit al consumatorilor față de acest univers accesibil de pe computer. Procter and Gamble, de exemplu, a optat pentru o experiență complet virtuală. Compania a găzduit un stand numit LifeLab, permițând participanților să se apropie virtual de reprezentanți ai Gillette sau Oral-B, pentru a discuta cu ei. În plus, P&G Beauty a lansat experiența BeautySPHERE, în parteneriat cu Grădina Botanică Regală din Londra. Ca un prim pas în metaverse, brandul a permis vizitatorilor să interacționeze virtual cu portofoliul propriu al grupului, prin conținut live și simulat.
Aplicație de machiaj prin video
În mod similar, AR PerfectCorp. a ales să ofere acces la cele mai inovatoare tehnologii printr-o experiență virtuală metaverse pe site. Scopul companiei a fost acela de a oferi o primă privire asupra inova- țiilor tehnologice de înfrumusețare și modă care sunt destinate să pregătească mărcile și clienții pentru o trecere masivă în metaverse. De asemenea, noile instrumente virtuale de încercare de la PerfectCorp, evidențiate la evenimentul derulat recent, includ un nou instrument de potrivire a fondului de ten, o aplicație de machiaj prin video și probarea virtuală de bijuterii. În plus, Perfect Corp. urmărește să extindă la maximum accesul la activele virtuale de frumusețe și modă, aducând produse digitale din lumea metaverse pe toate dispozitivele compatibile și permițând experiențe de încercare virtuală de comerț electronic.
„Consumatorul își poate începe experiența cu testarea online a unui tip de machiaj, ca într-un joc, iar după ce începe să se simtă tot mai în largul său, o să încerce tot mai multe segmente“ Abi Buller, fondator al The Future Laboratory, Londra
Parfumul perfect vine prin... Bluetooth
Multe nume mari din industriile modei și luxului au fost deja seduse de această nouă lume în care, pentru moment, orice pare posibil. Nike, Adidas și Balenciaga și-au lansat deja (sau elaborează) propriile piese destinate metaverse, cu planuri de a prezenta colecții sau chiar de a organiza defilări de modă. La rândul său, brandul Ninu a prezentat la CES versiunea finală a „parfumului inteligent”, controlat de o aplicație, care conține 100 de miresme într-o sticlă. Dispozitivul se conectează prin Bluetooth la un smartphone Android sau iOS. Prin intermediul aplicației, utilizatorul poate alege dintr-un set de arome predefinite, create de maeștri parfumieri, sau poate apela la ajutorul inteligenței artificiale pentru a selecta un parfum în funcție de ora din zi, starea de spirit sau vremea de afară. La rândul lor, IFF și SleepScore Labs au introdus o nouă soluție de parfum virtual, destinat îmbunătățirii calității somnului.