de Roxana Istudor şi Flori Pintea
Tot mai multe produse de înfrumusețare sunt etichetate drept halal. Evaluată la circa 30 de miliarde de dolari în 2020, fără semne de oprire a evoluției, piața mondială a cosmeticelor produse după reguli stricte, musulmane, interzice ingrediente derivate din sânge, porc, părți ale corpului uman, animale de pradă, reptile, insecte și alcool.
Conforme principiilor islamice
Potrivit Centrului de Cercetare Pew, consumatorii musulmani reprezintă peste 23% din populația globală. Cu consumatorii care solicită din ce în ce mai mult produse de înfrumusețare adaptate în mod special nevoilor lor unice și o populație masivă, cu putere de cumpărare, înfrumusețarea halal este un fenomen. Termenul se aplică produselor de înfrumu- sețare care au fost fabricate cu ingrediente permise conform principiilor islamice și este mai mult decât un stil cosmetic, este un mod de viață. Pentru că halal este un termen încărcat de simbolistică, o practică religioasă și o manifestare zilnică a credinței. Un produs cosmetic poate fi halal în ceea ce privește ingredientele sale, ca și în mesajele de promovare, în procesul de aplicare sau în practicile generale ale mărcii.
Produse dedicate unui segment uriaș de consumatori
O creștere semnificativă a căutărilor pe Google pentru „frumusețe halal” demonstrează că mărcile care accelerează includerea unui spațiu dedicat acestui trend îndeplinesc o nevoie a consumatorilor. Din ce în ce mai multe branduri, în special emergente, cum ar fi Shade M Beauty, se definesc drept „integral halal”, lansând produse speciale un segment uriaș, de aproape două miliarde de potențiali consumatori musulmani. Și nu doar frumusețea de nișă este cea care intră în acțiune. Giganți din industrie, precum Estée Lauder sau Colgate, au obținut și certificarea halal pentru unele dintre produsele lor vândute în străinătate. „Este nevoie ca mărcile de frumusețe să fie mai incluzive, iar certificarea halal este poate cea mai bună modalitate de a face acest lucru să se întâmple”, spune Farrah Gray, consultant de frumusețe în Londra.
Piaţa globală a cosmeticelor halal va creşte cu 20% până în anul 2027 (elle.com)
Garanţie pentru toţi clienţii preocupaţi de sustenabilitate
Într-o industrie în care etichetele sunt expuse unui control sau unor reglementări reduse, iar marketingul domnește, certificarea de acest tip oferă o ușurare clienților din toată lumea preocupați de frumusețea curată, de sustenabilitate și de ingredientele pe care le conțin cosmeticele pe care le folosesc. „Parcurgem un proces cuprinzător de evaluare, pentru a ne asigura că toate produsele noastre și ingredientele lor îndeplinesc standardele Choose Cruelty-Free Organization și Vegan Society. Deoarece produsele noastre sunt vegane și fără alcool, ele îndeplinesc și cerințele halal pentru certificarea cosmetică”, spune Polly Roderick, brand manager al INIKA Organic. La rândul lor, cei de la ORLY se declară „mândri că oja noastră revoluționară este certificată halal”.