de Roxana Istudor şi Adrian Barna
La fel ca tratamentele faciale, epilarea cu ceară sau rutinele de îngrijire a părului, bărbații au intrat și în lumea manichiurii și pedichiurii, nu doar pentru curățare și aspect îngrijit, ci și pentru… exprimarea personalității, prin colorarea cu ojă.
Deceniul 2020, punct de cotitură în estomparea genurilor
Femeile nu mai sunt singurele care își pictează unghiile. Manichiura colorată a început din ce în ce mai mult să placă și bărbaților, și nu doar pe rețelele de socializare. Interesul domnilor pentru manichiură colorată pare să crească în mod constant. Artiștii au stabilit tendința, cu „pionieri” ca David Bowie, Kurt Cobain sau Johhny Depp, iar acum, o întreagă generație de bărbați face un pas înainte într-o lume care părea destinată exclusiv femeilor, pentru a arăta că unghiile colorate și îngrijite pot transmite un mesaj și în cazul lor. Deceniul 2020 pare a fi, potrivit experților, un adevărat punct de cotitură, pe de o parte cu o reală estompare a granițelor dintre genuri, în special în cosmetică, iar pe de altă parte cu apelul bărbaților la formulele de înfrumusețare cu ajutorul cărora femeile transmit mesaje de secole.
Trei din zece francezi își fac manichiura regulat
Platforma europeană de rezervări online pentru înfrumusețare Treatwell a dezvăluit un sondaj care a reflectat aceste schimbări. Cercetarea a pus în evidență faptul că trei din zece bărbați francezi, de exemplu, își fac manichiura regulat și că acesta este unul dintre cele mai populare servicii pentru domni. Site-ul de specialitate a remarcat și o creștere cu 23% a îngrijirii unghiilor înainte de diferitele sezoane de sărbători. Trendul este popularizat de vedete ca Johnny Dep, Harry Styles, ASAP Rocky, Lil Nas X, J. Balvin, Bad Bunny, Pete Davidson, Jared Leto, Marc Jacobs sau Machine Gun Kelly, care apar frecvent cu unghiile vopsite în diferite culori. De altfel, Gun Kelly și-a lansat propria marcă de lac de unghii unisex, UN/DN LAQR, reflectând popularitatea acestui trend care a trecut dincolo de rețelele de socializare.
Există vedete care popularizează manichiura cu sclipici şi unghiile holografice în rândul bărbaţilor
Oja, un mesaj despre masculinitate
Pentru mulți bărbați, aplicarea lacului de unghii servește ca un mesaj despre masculinitate în modă. Datorită grupurilor subculturale, precum emo și punk, oja de pe unghiile bărbaților a dobândit conotații mai largi, dincolo de estetică. Fie că este vorba despre seturi monocromatice sau creații mai îndrăznețe, lacul de unghii a trecut de la o alegere codificată la un fenomen cu drepturi depline. Unul dintre cele mai utilizate stiluri este cel monocrom, potrivit pentru cei care doresc un mesaj mai discret. Indiferent dacă se poartă negru sau în nuanțe mai deschise, acest trend este perfect potrivit pentru o mulțime de piese vestimentare. De asemenea, se poate vedea tot mai des la domni manichiura de artă, cu motive de toate felurile, de la inimioare și chipuri zâmbitoare până la imagini cu declarații, cum ar fi un drapel. Nu în ultimul rând, se pot observa culorile contrastante, numerele sau alte simboluri, în compoziții elaborate.