Main menu

header

891 5 3de Roxana Istudor şi Daniel Şuta

Experții din industria frumuseții anunță reperele sectorului: în viitorul cosmeticii, știința întâlnește tehnologia, inovațiile revoluționează rutinele, iar înfrumusețarea este în același timp fizică și digitală.

Posibilități nelimitate de personalizare

Potrivit directorului pentru inovare deschisă și servicii digitale a gigantului L’Oréal, Camille Kroely, tehnologiile permit încă de pe acum ca brandurile să poată răspunde nevoilor consumatorilor printr-un click. „Clienții au acces la servicii care le oferă precizie, cum ar fi testarea machiajului virtual prin inteligență artificială, precum și sfaturi personalizate, cum ar fi Shade Finder, de la Lancôme, care îi ajută să găsească nuanța potrivită de fond de ten sau diagnosticarea pielii în magazin, cu Skin Screen, precum și acasă, cu E-youth Finder. Aceste inovații sprijină consumatorii să-și găsească propria rutină de înfrumusețare personalizată, cu un grad de precizie fără precedent. Tehnologia oferă posibilități nelimitate de personalizare”, detaliază Kroely.

Avataruri, NFT, designeri dedicați

Printre inovațiile prezentate la recenta reuniune VivaTech, de la Paris, se numără Scent-Sation, de la Yves Saint Laurent Beauty, care le permite utilizatorilor să găsească parfumul ce le exprimă cel mai bine emoțiile evaluând răspunsurile consumatorilor la diferite familii de arome, pentru a-i ajuta să găsească parfumul perfect. Brandurile fac, de asemenea, incursiuni în Metaverse, cu NFT-uri. „Frumusețea viitorului va fi și virtuală. Prin urmare, abordăm domeniul trecând de la online la offline și on-chain. Metaverse oferă multe oportunități. Printre acestea se numără și posibilitatea de a reuni comunitățile și de a promova diversitatea. De exemplu, marca NYX Professional Makeup sprijină următoarea generație de artiști prin lansarea primei etichete de designeri de frumusețe 3D care modelează codurile de înfrumusețare digitală de mâine. NYX a colaborat cu People of Crypto Lab pe platforma The Sandbox și a pus la dispoziție 8.430 de avataruri NFT reprezentând diversitatea în toate formele sale. La rândul său, Yves Saint-Laurent a lansat 10.000 de NFT pentru a debloca experiențe și servicii unice și personalizate”, punctează Kroely.

„Realitatea virtuală elimină îndoielile consumatorilor despre cum li se va potrivi un anume produs și înlocuiește testerele din magazin. Clienții pot experimenta cu nuanțele părului, genele false, diferite culori ale buzelor și ale ochilor, toate acestea virtual“ Erin Schmidt, analist de frumusețe la Coresight Research, SUA

Economie de apă şi reducerea amprentei de carbon

În prezent evoluează spectaculos aplicarea tehnologiilor revoluționare pentru a face frumusețea mai responsabilă față de mediu, un comandament solicitat de consumatorii din toată lumea. Există experiențe de spălare a părului care reduc consumul de apă cu 60% comparativ cu metodele standard. De asemenea, testarea virtuală a machiajului se dovedește foarte eficientă pentru conservarea mediului. „Când un consumator folosește această facilitate, se înregistrează o scădere semnificativă, de 17% în ratele de returnare a produselor, deoarece clientul a putut să le încerce în prealabil. Asta înseamnă implicit reducerea amprentei de carbon”, adaugă Kroely.