de Roxana Istudor şi Adrian Pătrăuceanu
Piața globală a produselor naturale și organice de îngrijire personală se redresează accelerat după pandemie, vânzările atingând anul trecut 12,5 miliarde de dolari.
Versiuni ale celor mai bine vândute produse
Vânzările globale de produse cosmetice naturale și organice de îngrijire personală se apropie de 13 miliarde de dolari, potrivit unei noi cercetări de piață realizate de Ecovia Intelligence, veniturile reprezentând o creștere cu 5,4% față de anul anterior. Cele mai multe vânzări de produse naturale și organice de îngrijire personală sunt din America de Nord și Europa, Asia fiind în schimb piața cu cea mai mare creștere. Aici, veniturile au sporit exponențial în ultimul deceniu. „Pe piața asiatică a produselor naturale și organice vin investiții majore, marile firme de cosmetice lansându-și propriile linii, în timp ce comunitatea financiară investește în mărci consacrate”, arată comunicatul Ecovia Intelligence. În plus, noi jucători continuă să intre pe piața produselor naturale și organice de îngrijire personală. L’Oréal și Unilever sunt companiile multinaționale de top care achiziționează în ritm alert mărci naturale și organice. O altă strategie constă în elaborarea versiunilor naturale sau organice ale celor mai bine vândute produse. Colgate-Palmolive, de exemplu, a lansat prima pastă de dinți naturală la comercianții cu amănuntul din Europa.
Săpunuri ecologice și șampoane solide, certificate
Inovațiile de produs stimulează, de asemenea, creșterea pieței. Carrefour, unul dintre cei mai mari retaileri din Europa, a lansat recent brandul Soft Green, cu săpunuri ecologice și șampoane solide certificate în ambalaje fără plastic. O’Right și Upcircle Beauty sunt două mărci care folosesc ingrediente reciclate în gamele lor naturale de îngrijire personală. Extinderea distribuției este un alt factor major al creșterii pieței. Magazinele cu produse naturiste și magazinele cu alimente organice sunt canalele tradiționale de vânzare. Ele fac în continuare cele mai multe vânzări în Europa și America de Nord. Distribuția produ- selor naturale și organice de îngrijire personală este în creștere în magazine universale, retaileri de frumusețe, farmacii. Comerțul online și marketingul digital au devenit semnificativ mai pregnante după pandemie.
Numărul standardelor naturale și organice este în creștere - există peste 30 în întreaga lume, cu COSMOS și NATRUE lideri. Aproape 40.000 de produse de îngrijire personală sunt certificate conform acestor standarde (cercetare Ecovia Intelligence)