Main menu

header

933 4 3de Roxana Istudor şi Daniel Şuta

Preocuparea tot mai extinsă a consumatorilor de produse cosmetice pentru sustenabilitate și atenție pentru mediu au generat o adevărată mișcare de formulări solide pentru aproape tot ce se folosește în înfrumusețare. Recent s-a reușit depășirea unei mari provocări: deshidratarea optimă a produselor care folosesc cea mai mare cantitate de apă, gelurile de duș și șampoanele, dar nu numai.

Pastile de… șampon

După zeci de ani, produsele de igienă și îngrijire sub formă de pudră se extind cu repeziciune. Garantând economisirea apei, a energiei, scăderea emisiilor de CO2 și a cantității de ambalaje, formulele cosmetice în formă de pulbere câștigă teren masiv și au ajuns și în „lumea” formulelor foarte lichide - gelurile de duș și șampoanele, mari furnizoare de recipiente din plastic și importante consumatoare de apă, care vin tot mai mult în formă de… pastile. O serie de jucători din industria înfrumusețării au abordat frontal provocările generate de transformarea acestor cantități de lichid parfumat în… tablete, de la constrângeri specifice de formulare până la dificultățile de fabricație în masă.

Apă micelară și spumă de ras

933 4 4Mai multe companii de frumusețe curată au lansat deja noul concept. De exemplu, Neo By Nature, brand recent înființat, a dezvoltat un gel de duș sub formă de tablete de pulbere compactă, care poate fi reconstituit într-o sticlă. Formula certificată organic este compusă în proporție de 99% din ingrediente de origine naturală, iar recipientul este reîncărcabil la nesfârșit. „Folosim componente naturale de înaltă calitate, inclusiv o biozaharidă cu proprietăți hidratante și antiîmbătrânire. Nu este un simplu gel de duș”, spune Hector Sentilhes, co-fondatorul brandului. La rândul său, brandul Lessonia, deja specializat în măști de față sub formă de pulbere care devin pastă prin adăugarea de apă, oferă și o gamă de produse personalizate pentru rehidratare, inclusiv șampoane, geluri de duș, apă micelară și spumă de ras sub formă de pudră, granule și tablete.

Deodorant care poate fi… rehidratat

Un alt criteriu important este turnabilitatea suficientă a pulberii, care susține curgerea liberă după combinarea cu apă, astfel încât produsul obținut să nu dea senzație lipicioasă. Pentru a atinge nivelul de eficacitate necesar pentru a concura cu formulele lichide convenționale, experții brandurilor recurg la compactarea pulberilor. „Folosim un proces uscat - activele, tot ceea ce face formula eficientă trebuie să fie sub formă de pudră. Același lucru este valabil și pentru parfumuri, uleiuri și agenți de colorare, care trebuie lucrate diferit”, afirmă Antoine Dubrana, director de marketing al grupului Fareva. De altfel, brandul a anunțat și un deodorant pudră, care poate fi rehidratat, într-un recipient roll-on, care va fi lansat în această primăvară.

„Cosmeticele sub formă de tablete devin din ce în ce mai populare, deoarece procesul este mai ușor pentru consumatori, iar cu granule putem rezolva problema pulberilor fine“ Charles Henri Morice, director de Inovare la Lessonia

Ambalare redusă, solubilitate, confort

Granulele, noua frontieră a formulelor solide de cosmetice care implică mult lichid, sunt de fapt tot pulberi, dar cu granulație mai mare și au mai multe avantaje, potrivit specialiștilor: curgerea este mai fluidă, ambalarea este mai ușoară, sunt mai ușor solubile și mai ușor de lucrat, deoarece există mai puține probleme de amestec sau segregare a particulelor, care pot modifica compoziția inițială. Deși dezvoltarea pudrelor de orice formă este încă abordată în principal de mărci tinere, are multe avantaje. Potrivit rezultatelor unui studiu recent, șamponul pudră, de exemplu, economisește jumătate din emisiile de apă, energie și gaze cu efect de seră ale unuia lichid.