Main menu

header

968 4 1de Roxana Istudor şi Daniel Şuta

Conceptul de îngrijire a pielii „prietenoasă cu microbiomul” câștigă teren în mod spectaculos - pe această piață, vânzările se dublează, practic, în fiecare an. Ca urmare, cercetarea avansează vertiginos, ajungându-se la noi categorii de produse dedicate.

Loțiuni și uleiuri de față cu prebiotice

Produsele de înfrumusețare care se adresează echilibrului microbiomului cuprind liniile de îngrijire a părului, care se adresează problemelor scalpului, precum și anumite loțiuni și uleiuri hidratante de față, cu prebiotice. „În perioada următoare, impactul asupra microbiomului va fi esențial pentru a lansa un produs cosmetic”, punctează Marie Drago, fondatoarea Gallinée. Pe de altă parte, brandurile respectă și noul concept „mai puțin reprezintă mai mult”, pe care îl încorporează în trendul produselor prietenoase cu microbiomul. „Adăugarea unui produs cosmetic în rutină nu poate rezolva o problemă de piele”, explică Elsa Jungman, fon- datoarea mărcii cu același nume, prima certificată „microbiom-friendly” din SUA. Ca urmare a faptului că un număr tot mai mare de clienți solicită să știe mai mult pe această temă, Jungman a dezvoltat Meet My Microbiome, un kit care analizează microbiomul pielii utilizatorului.

Pastă de dinți și apă de gură pentru bacteriile „bune”

Un număr tot mai mare de consumatori apelează la produse cosmetice și de îngrijire centrate pe importanța bacteriilor pentru sănătate și frumusețe - nu doar a pielii. Prinzând tendința, brandurile și-au dezvoltat gamele și cunoștințele științifice pe această temă, în timp ce producătorii și-au extins oferta de cosmetice pe bază de substanțe active fermentate. De pildă, Gallinée și-a dublat cifra de afaceri pe acest segment în fiecare an. „Oferim produse de îngrijire orală prietenoase cu microbiomul bucal, care este în mare parte protector - 95% dintre bacteriile din această parte a corpului sunt bune, în timp ce 5% sunt posibil dăunătoare”, explică Drago. Ca urmare, brandul a dezvoltat pastă de dinți cu prebiotice, a cărei acțiune favorabilă microbiomului a fost confirmată de un laborator independent, la fel ca pentru toate produsele mărcii, și o apă de gură solidă, cu prebiotice și probiotice, pentru a hrăni microbiomul bucal.

Căutările pe internet care conțin cuvintele-cheie „microbiome skincare” au crescut cu 5.000% în 12 luni

Produse pe bază de fermentaţie pentru reînnoire celulară

Având în vedere cererea tot mai mare de produse care păstrează echilibrul florei bacteriene a pielii, producătorii au început să dezvolte game cu care evidențiază conceptul postbiotic. După prebiotice și probiotice, postbioticele derivate din fermentație vor reprezenta o nouă fază în cosmeticele centrate pe microbiom. Un astfel de exemplu este noua linie naturală antiîmbătrânire Fermented Line, lansată recent de MS Beautilab. „Folosim fermenți probiotici care produc ingrediente sintetice pentru a se colecta metaboliți derivați din activitatea lor. Apoi, acești metaboliți devin postbiotici - acesta este activul care acționează asupra reînnoirii celulelor și a strălucirii pielii. Este un postbiotic conceput pentru a viza integritatea barierei naturale a pielii și aduce beneficii în plus”, explică Frédéric Boucly, manager al MS Beautilab.