de Roxana Istudor şi Flori Pintea
Termen foarte actual în industria înfrumusețării, frumusețea conștientă nu are o definiție stabilită, dar implică o privire mai atentă asupra acțiunilor și convingerilor brandurilor, care trebuie să se alinieze valorilor personale ale oamenilor și să respecte comandamente specifice acestor timpuri.
Nevoile complexe și sustenabilitatea
Brandurile de înfrumusețare nu mai pot doar să lanseze produse, ci trebuie să se reinventeze pe direcția promovării nevoilor complexe ale oamenilor și ale planetei. Unul dintre pilonul frumuseții conștiente este incluziunea - companiile de beauty trebuie să se adreseze tuturor raselor, culturilor, vârstelor, tipurilor de corp etc. De exemplu, Sephora și Ulta Beauty își țin consumatorii permanent informați despre astfel de inițiative. Mai departe, frumusețea conștientă se referă la sustenabilitate. Acest concept înseamnă ceva diferit pentru fiecare brand, dar companiile care își doresc să rămână în preferințele clienților fac cele mai etice alegeri în ceea ce privește ingredientele și ambalajele, de la eliminarea uleiului de palmier în formulări până la utilizarea ingredientelor reciclate sau a resurselor regenerabile.
Ingrediente și aprovizionare etică
Frumusețea conștientă înseamnă nu doar ca ingredientele unui brand să fie ireproșabile, ci și să respecte regulile de etică ale aprovizionării. În epoca actuală, clienții caută informații despre locul de unde provin ingredientele produselor și dacă sunt certificate ca fiind comerț echitabil (inclusiv condițiile de lucru sigure). Respectând acest comandament generat de consumatori, brandul de îngrijire a pielii Shea Yeleen, de exemplu, se asigură că fondurile sunt direcționate pentru furnizarea de salarii în cooperativele de unt de shea deținute de femei. Mai departe, o altă regulă inclusă în „manualul” frumuseții conștiente este transparența. Pe această direcție, marca de îngrijire a pielii Isla a lansat recent o nouă inițiativă care duce acest concept la următorul nivel: prezintă informații detaliate despre prețuri, ingrediente și materiale pe fiecare pagină a fiecărui produs. Iar Apottera Skincare a dezvoltat un sistem de numere care le permite clienților să știe despre data de producție, țara de origine sau certificările ingredientelor.
Frumusețea conștientă include un accent crescut pe sănătatea holistică - interconexiunea dintre bunăstarea fizică, emoțională, socială, spirituală și intelectuală (massageluxe.com)
Implicare socială
Clienții cer de la brandurile de înfrumusețare și implicare socială. Unele mărci s-au angajat să-și folosească platformele pentru a populariza cauze ale societății. Sharon Chuter, fondatorul Uoma Beauty, este un antreprenor de frumusețe care a lansat multe inițiative pentru a da putere comunității de culoare, iar linia Rare Beauty, creată de vedeta Selena Gomez, și-a centrat filantropia în centrul mărcii, creând Rare Impact Fund pentru a reduce stigmatizarea sănătății mintale și a crește accesul la educație. Din același tablou al frumuseții conștiente face parte și trendul personalității brandului. Consumatorul contemporan preferă să susțină mărcile care îndeplinesc o nevoie. Topicals, de exemplu, s-a născut din luptele fondato- rului Olamide Olowe cu mai multe afecțiuni ale pielii (acneea și foliculita). Brandul combină produse realizate în colaborare cu oameni de știință cu susținerea sănătății mintale a celor afectați de probleme de piele, care în foarte multe cazuri manifestă o scădere a stimei de sine.