de Gabriela Niculescu
Grace Choi, o studentă la Harvard Business School, a inventat un nou mod de a produce machiajul. Invenţia a pornit de la revelaţia că tot ce vând companiile de cosmetice, împachetat în ambalaje cât mai strălucitoare, are o banală culoare. Lucru pe care-l oferă şi imprimanta, fără să fiți nevoiți să plătiţi 60 de euro pentru o trusă. Şi nu este nicio diferenţă între cerneala din imprimante şi cea din machiaj, chiar şi autoritatea americană de siguranţă a alimentelor şi a medicamentelor este de aceeaşi părere.
În trei secunde aveți culoarea dorită
Choi a creat astfel o imprimantă 3D numită Mink, care va fi pe piaţă la preţul de 300 de dolari şi care va permite oricărei doamne să-şi printeze paleta de culori dorită. Iată cum o prezintă autoarea ei: „Mink este o imprimantă care imprimă machiaj. Poate procesa orice imagine pe care s-o transforme în machiaj pentru pleoape, fond de ten, pudră, contur de ochi, ruj sau chiar ojă”. Modul de obținere al culorilor este următorul. De exemplu, vedeţi pe internet o culoare care vă place, o alegeţi şi o mutați în softul imprimantei, iar în trei secunde culoarea este gata printată, în textura de care aveți nevoie (fond de ten, fard, ruj etc.).
Invenţia a fost prezentată în vara care tocmai s-a încheiat, la o convenţie de frumuseţe din New York, și a stârnit valuri de reacții. Pro, din partea consumatorilor, contra, din partea reprezentanților industriei cosmetice, care deja se simt amenințați de această invenție.
Invenția vizează, în special, tinerele cu vârste cuprinse între 13 şi 25 de ani, care nu au încă obiceiuri ferme de consum, precum preferinţa pentru un anumit brand