Main menu

header

685 31 1de Călin Popa şi Eduard Popa

Cu un an în urmă era lansat un produs care a făcut imediat senzație: vinul albastru. Atunci, mulți au ridicat din sprâncene, dar astăzi și mai mulți ridică paharul...

Inventat în Spania, pentru „scuturarea” tradiției

685 31 2Gïk Blue este rezultatul unei combinații între struguri negri și albi, îmbogățit cu pigmenți organici și anumite arome care în final creează un vin de un albastru impecabil. Demn de menționat e faptul că exoticul produs a fost inventat în Spania, țară cu o bogată și conservatoare tradiție a vinurilor. „Gïk a fost creat pentru amuzament, să scuturăm un pic tradiția și să vedem ce se întâmplă. Am vrut să inovăm, să începem o mică revoluție, iar industria vinului ni s-a părut locul perfect de unde să începem”, spune creatorul Aritz Lopez.

Combinație între tehnologie și natură

Pentru că oamenii cu ideea nu știau cum să și ajungă la rezultat, s-au început cercetările cu specialiști de la Universitatea Țării Bascilor. O echipă de ingineri chimiști a lucrat doi ani pentru a „combina tehnologia și natura” în așa fel încât vinul albastru să devină realitate. Rezultatul este o licoare aflată la granița dintre vin, răcoritoare și cocteil. „La început, lumea n-a crezut că vindem vin albastru, dar apoi mulți l-au încercat, le-a plăcut și au mai comandat”, povestește Enrique Isasi, proprietarul unuia dintre restaurantele care au introdus vinul albastru în meniu.

Mai puțin alcool, mai multă dulceață

685 31 3Vinul albastru nu a obținut consens unanim, dar a schimbat unele percepții. „În Spania, vinul înseamnă cultură. Nu s-a schimbat de secole. Este o țară care preferă tradiția în detrimentul inovației, dar vinul nostru încearcă să schimbe asta. Ne pronunțăm pentru oamenii care nu au nevoie de sute de reguli pentru a se bucura de un pahar cu vin”, argumentează Lopez. Pe scurt, cât de alcoolic este vinul albastru? Ceva mai puțin decât media vinurilor obișnuite, cu un indice de 11,5% față de 13,5%. Se bea rece, se potrivește în toate anotimpurile și este un vin dulce.

„Suntem adepții ideii de consumator normal, care nu are nevoie de o mie de reguli pentru a se bucura de un pahar cu vin albastru“ (Aritz Lopez)

Se potriveşte cu pastele carbonara şi muzica trupei Fryars

În mod firesc, producătorii vinului albastru au imaginat și anumite preparate culinare care, în opinia lor, merg perfect cu licoarea exotică. Unele dintre cele mai cerute ca „acompaniament” sunt pastele carbonara și preparatul grecesc tzatziki. Meniul merge mână în mână și cu alegeri muzicale care să pună în valoare savoarea vinului albastru, licoare ce este potențată la maximum, spun cei care au creat-o, de acordurile pieselor trupelor Minus the Bear și Fryars. Sunt toate acestea semne că autorii foarte tineri ai brandului sunt legați structural, pentru promovarea produsului lor, de social media și au inclus în proiect toate detaliile, de la artiști și designeri, până la specialiști în iconografie, notează BBC. Din perspectiva longevității este, însă, greu de spus dacă vinul albastru va rezista pe o piață concurențială acerbă și dacă își va găsi locul în consumul de masă. Momentan, produsul se vinde în 25 de țări, iar creatorii săi încă au planuri de extindere.