de Călin Popa şi Florica Pintea
Binecunoscută actriță cu mare succes la public, o adevărată vedetă a Hollywood, Jessica Alba a decis să iasă din lumina reflectoarelor pentru a se dedica unei afaceri care a pornit de la un start-up destinat copiilor și a ajuns la o comunitate mondială, un imperiu cu 500 de angajați și cu o cifră de afaceri de aproape 2 miliarde de dolari.
Brandul Honest s-a ivit după o erupție pe pielea actriței
Puțini ar fi crezut că angelica și irezistibila actriță Jessica Alba este, în spatele aspectului fermecător, o femeie de afaceri cu un simț infailibil. Totul a pornit în anul 2008, când, după nașterea primului său copil, Honor, Jessica avea ideea de a oferi o alternativă pentru produsele de îngrijire pentru bebeluși. Pe fundal era oroarea actriței de chimicale, o proprie copilărie bolnăvicioasă și un moment nefericit: unul dintre produsele folosite pentru a spăla hainele primite cadou pentru copil i-au provocat o erupție. „Am intrat în panică. Dacă acel detergent i-ar fi cauzat o boală fiicei mele?”, mărturisește Jessica. A fost momentul în care actrița a declarat război chimicalelor din produsele pentru copii și aromelor sintetice. Ca să fie limpede de la început care era mesajul brandului, vedeta a optat pentru Honest („Onest”).
Pastă de dinți, balsamuri pentru mămici și copii, vitamine, detergenți
Startul companiei a durat. A fost nevoie de trei ani pentru ca partenerii vedetei, Brian Lee, Sean Kane și Christopher Gavigan să se decidă să pornească la drum. Deși sfatul tuturor a fost ca începutul să fie mai modest, cu focus pe un produs, Alba a simțit imensitatea acestei piețe și a ieșit din start cu 17 produse. Era anul 2012 și actrița dubla efortul de promovare și de realizare a produselor cu cartea scrisă de Gavigan, „Healthy Child Healthy World” („Copil sănătos într-o lume sănătoasă”), în care erau detaliate toate toxinele din chimicalele la care sunt expuși copiii prin intermediul produselor de îngrijire ce le sunt destinate. În timp ce în Europa sunt interziși 1.300 de compuși chimici din produsele pentru cei mici, în SUA, FDA a interzis mai puțin de 12 chimicale de acest tip. Revoltați, Alba și Gavigan au pornit la a propune produse de îngrijire a copiilor care să nu conțină niciuna dintre cele 1.300 de substanțe cu potențial toxic care se regăsesc în variantele industriale. Astăzi, Honest comercializează peste 135 de produse, de la pastă de dinți la tot felul de balsamuri pentru mămici și copii, vitamine, detergenți etc.
Toxinele, excluse din produse
Grație unui lobby pe care actrița l-a făcut inclusiv în Congresul SUA și a parteneriatelor cu branduri de renume, în primul an de la lansare, vânzările Honest se ridicau deja la peste 50 de milioane de dolari. Din 2014, produsele sunt disponibile în SUA și Canada - Honest vindea deja de peste 150 de milioane de dolari, exclusiv online, și avea 275 de angajați. În 2015, prin diverse mișcări financiare, parteneriate și listare la Bursă, afacerea actriței cu chip angelic era evaluată la 1,7 miliarde de dolari. Încă de la imagine, produsele Honest sunt foarte prietenoase, diferențiate în funcție de aroma folosită și arată de la început care anume chimicale nu se regăsesc în produs. Pe spatele ambalajului sunt menționate substanțele chimice care există în respectivele variante de îngrijire.
Formule sigure la utilizare și prietenoase cu mediul
Produsele Honest sunt declarate dintru început sigure la utilizare și prietenoase cu mediul. De asemenea, prin intermediul unei garanții, firma stipulează faptul că nu există în produse „chimicale sau compuși care să aibă efect asupra sănătății”. Pe de altă parte, cu cât compania a devenit mai mare, cu atât este și mai vizibilă. Deși unele produse au iscat controverse, mai ales în momentele în care se schimbau ambalajul și compoziția chimică, deși au existat și materiale de presă care acuzau brandul că nu respectă ceea ce predică vizavi de ingredientele pe care le utilizează, conducerea Honest a reușit de fiecare dată să demonteze acuzațiile și să demonstreze că produsele sale sunt cele mai apropiate de conceptele de sigur și natural cu putință. „Am învățat în timp că trebuie să susținem produsele cu campanii de educare a publicului”, susține vedeta.
Cosmetice fără parabeni, ftalați, sulfați
În 2015 apărea „falanga” de beauty a Honest, o entitate separată, cu logo propriu și care debuta cu 83 de produse cosmetice, 17 de îngrijire a pielii și 66 de make-up. Formulele provin din ingrediente botanice, nu conțin parabeni, ftalați, sulfați sau protecția solară de origine chimică. Și de această dată, succesul a fost notabil, cu atât mai mult cu cât Jessica Alba pornise la lansarea acestor produse ca urmare a solicitărilor din partea clienților, mulți dintre aceștia fiind părinți care utilizau deja produsele Honest pentru copiii lor. Anvergura unei companii care tot crește are ca o componentă notabilă faptul că fiecare postare a actriței, care a rămas la fel de admirată, adună pentru Honest peste 6 milioane de urmăritori doar pe Instagram!
Frumuseţea modernă, un concept de bază
Jessica Alba pornea pe drumul celebrității atunci când renumitul regizor James Cameron o distribuia în „Dark Angel”, într-un rol pentru care fuseseră evaluate peste 1.000 de actrițe. „Avea tot timpul părul peste față și o atitudine sfidătoare. Dar când am văzut-o pe cameră, a fost o revelație punk. Dacă mi-ar fi spus cineva atunci că această fată avea să construiască o afacere de 1 miliard de dolari, l-aș fi crezut”, mărturisește marele Cameron. A urmat o ascensiune care a transformat-o pe Jessica într-o vedetă internațională de cea mai mare vizibilitate, apoi, dintr-o dată, înainte de a împlini 35 de ani, actrița a ieșit din lumina reflectoarelor și a edificat un imperiu cu departamente de artă pentru ambalaje, de servicii pentru clienți, unde se răspunde și la 3.500 de telefoane și e-mailuri pe zi, un showroom și un departament de fotografie, unde există modele apropiate de dimensiunile și diversitatea femeilor contemporane. Jessica Alba este adepta declarată a ceea ce numește frumusețea modernă, concept care stă la baza Honest Beauty.