Main menu

header

918 28 1de Carina Miloș şi Silviu Ghering

Dacă sunteți cinefili, cu siguranță ați văzut comedia românească „Teambuilding”, o producție ce ilustrează și satirizează controversele din interiorul companiilor în cadrul cărora se produc, zilnic, numeroase situații hilare între șefi și angajați. Distribuția a fost asigurată de BRomania Matei Dima, Micutzu Cosmin Nedelcu, Șerban Pavlu, Anca Dinicu, Alice Halpert, Anca Munteanu, Adrian Nicolae, dar și de mulți alți actori cunoscuți în lumea filmului și a teatrului românesc. „Teambuilding” n-a obținut o notă prea mare pe imdb, site-ul de profil pe care găsești toate titlurile posibile și informații despre actori, însă se pare că a reușit să aibă încasări record de peste 4,75 milioane de dolari. „Teambuilding” a fost urmărit în cinematografele din întreaga Românie de peste un milion de spectatori. Producția a intrat pe platforma Netflix pe 1 ianuarie și a ajuns rapid în topul preferințelor românilor. Iar asta înseamnă că încasările s-ar putea mări simțitor pentru producători.

Micutzu Cosmin Nedelcu: „Noi am adus bani de acasă pentru acest film”

918 28 2Deși producția are succes și este în topul preferințelor românilor, filmarea acesteia nu a fost deloc un proces ușor. Micutzu Cosmin Nedelcu a venit cu bani din propriul buzunar pentru ca lucrurile să meargă așa cum erau scrise în scenariu. Comediantul spune că este extrem de greu să produci filme în România, mai ales că nu prea ai parte de sprijin în acest domeniu. Cel puțin nu în cazul unui asemenea proiect, care n-are legătură cu vreo arie culturală.

„Probabil munca este direct proporțională cu succesul. Am făcut un film în care am jucat, pe care l-am co-regizat și l-am și produs. Am pornit de la ideea de reuniune de liceu după 10 ani. E o amintire de liceu, de fapt, doar că acum vin și străini. Castingul a fost simplu. Aveam în minte oamenii. Nu e aceeași formulă ca la «Miami Bici», cu vedete. Am ales actori profesioniști, de comedie, dar și amatori. E greu să faci film în România, nu avem sprijinul statului și nici al CNC-ului și trebuie să găsim noi sponsori, ba chiar să aducem noi bani de acasă. Sperăm să se creeze, totuși, o industrie... Eu, unul, am norocul să fac ce-mi place și să investesc banii pe care-i câștig mai departe. Munca din spatele acestui film este direct proporțională cu succesul pe care îl avem. Nu sunt Dorian Popa! El are o energie pozitivă tot timpul, eu am o energie normală, constantă. Părinții mei sunt destul de mândri de mine”, a precizat Micutzu pentru click.ro.

BRomania Matei Dima: „La nivel de umor, ne încadrăm în zona de satiră”

918 28 3Deși a intrat rapid în preferințele românilor, „Teambuilding” a produs controverse peste controverse. Pe diverse grupuri destinate iubitorilor de film, românii n-au ratat ocazia să-și exprime punctul de vedere și să critice filmul. Micutzu n-a rămas indiferent și a reacționat numaidecât. La fel a făcut și BRomania. „Cu siguranță mă așteptam la critici. Cele mai multe dintre acestea au fost foarte light, majoritatea au avut în vedere limbajul sau umorul. Acest tip de limbaj este reprezentativ pentru corporații, iar umorul este subiectiv. Noi ne-am propus să surprindem anumite pasaje și acțiuni din viața de corporație și să le expunem într-un mod cât mai amuzant. La nivel de umor, noi ne încadrăm în zona de satiră. Cred că asta funcționează cel mai bine la români: să ai grijă să nu fie prea real și prea luat în serios, dar nici parodie. Este un film cu de toate: cu glume facile, cu umor de situație, cu umor negru pe alocuri, așa cum cred eu că ar trebui să fie o comedie. Și de asta a funcționat și a avut succes. Intenția noastră a fost să-i facem pe oameni să râdă”, a spus Matei Dima, potrivit adevarul.ro.

„Sunt convins că fiecare privește în funcție de propriile gusturi. Genul meu preferat de comedie nu este și al altuia și e normal așa. Sunt convins, însă, că majoritatea oamenilor va fi superplăcut impresionată de performanța actoricească și de nivelul glumelor, care, din punctul meu de vedere, e unul destul de bine organizat în straturi”, a declarat și Micutzu, pentru sursa amintită mai sus.

Realități corporatiste într-o comedie... corporatistă!

Filmul începe ca o prezentare a realității în care trăiesc, zi de zi, corporatiștii. Cu paharul de cafea în mână, telefonul de ultimă generație, căștile în urechi și nepăsarea față de semeni la ordinea zilei, mișună ca furnicile prin holurile companiilor din București. Emil, interpretat de BRomania, nu este altceva decât un angajat care este „promovat pe orizontală” în cadrul departamentului de call-center al companiei PLM Global, considerat ca fiind cea mai joasă secție a companiei. Pentru a demonstra că atât el, cât și colegii de la call-center merită să „supraviețuiască” în firmă, Emil se alătură celei mai mari provocări: Cupa Veseliei din team-buildingul organizat de firmă la munte. Dornic să impresioneze și fiind conștient că lucrează cu oameni slab pregătiți profesional și „subțirei” intelectual, Emil mizează pe abilitățile acestora de a se „alinia” cu colegii cei deștepți din Cluj, de a impresiona sexy-moldovencele și de a „învinge” pe craiovenii petrecăreți.

Una peste alta, filmul „Teambuilding” merită vizionat măcar o dată în viață. Glumele dintre angajații corporațiilor sunt apreciate ca fiind, cel puțin de o parte a publicului, de-a dreptul savuroase, iar replicile actorilor stârnesc hohote de râs. Umorul de situație este unul rupt din întâmplări reale, ceea ce face producția de apreciat și cu mare „priză” la public, mai ales la cel tânăr, corporatist.

„Succes uriaş“ în săli de cinematograf aproape... goale?!

918 28 4„Romina, VTM!” nici nu apăruse bine în cinematografe că încă din presale se vânduseră peste 35.000 de bilete. Record absolut pentru cinematografia românească. Conform cinemagia.ro, „Romina, VTM!” are șanse să depășească „Teambuilding” la încasări, după ce, până acum, a strâns peste 1,85 milioane de dolari!

Despre manele, dar fără manele

Alături de Nicole Cherry, în film mai apar Rareș Mariș (22 de ani), câștigătorul primului sezon „One True Singer” (reality talent show HBO Max) și viralul Bogdan DLP (26 de ani). Nu lipsesc YNY Sebi și „greii” manelelor Tzancă Uraganu și Costel Biju, cu cameos de la Selly (care e și coproducător al filmului), fotbalistul Gabi Balint sau influencerița-dansatoare de manele și iubita lui Bogdan de la Ploiești, Cristina Pucean. „Romina, VTM” se vrea un film de popcorn care să repete succesul „Teambuilding”, dar cu un target de adolescenți. Și, dacă în presale, datorită melodiei de pe coloana sonoră a filmului, a reușit să „rupă”, după ce a apărut în cinematografe valul de entuziasm a scăzut, ajungând să ruleze în săli de cinematograf aproape goale. S-a scris că „Romina, VTM” e un film despre manele, dar fără manele, că spectatorii au fost jumătate mulțumiți, jumătate nu... Așa cum e și normal, până la urmă. Că Nicole Cherry nu e bună ca actriță, că BRomania e bun, că hit-ul „La tine și la bani” a spart toate topurile, că scenele filmate cu drona au fost frumoase. Așa că m-am dus să mă lămuresc. Cu o ușoară strângere de inimă... În sală, vreo 25 de oameni. Poate și pentru că era duminică, ora 12:00, sau că era minivacanța de ziua Unirii. Spectatori cu vârstele între 16 și 50 de ani, curați, spălați, ba chiar păreau și educați. Evident că nimeni nu s-a bătut, sala curată la final, au râs (cu predilecție la scenele cu „Vărul” și cu BRomania), iar la momentul de pupat au aplaudat.

Nicole Cherry, o actriţă naturală, normală, dar BRomania face tot filmul

918 28 5Ca să n-o mai lungesc, m-am dus cu teamă la un film care m-a prins de la generic. Simplu, copilăresc, frumos. Pentru că „Romina, VTM” este un film de dragoste, ușor musical, unde se râde, unde BRomania apare fix când trebuie și stă fix cât trebuie, fără „burți” la replici și la montaj. Este un film de dragoste fără pretenții, simplu, curat și normal. De fapt, asta-i treaba cu el, că este un film atât de normal încât ți-e drag de el din primele zece minute. Nicole Cherry cântă frumos, asta știe toată lumea, dar este și o actriță naturală și normală. Despre actori s-a tot vorbit așa că tot ce pot să adaug este că următoarele mele interviuri vor fi cu Bogdan DLP,  Rareș Mariș și Costi Max, pentru că niște copii care pot juca atât de natural și de relaxat sigur sunt niște persoane cu care o să am ce vorbi.

Mi-a plăcut „puntea” făcută între pop și manea. Că noi suntem niște „prințese”, nu ascultăm manele. Surpriză: toți ascultăm manele! Și dacă „Valentino” poate să treacă de la pop la manea în câteva secunde, nu văd de ce piesa „La tine și la bani” să nu aibă asemenea succes. Probabil unii dintre cei care n-au văzut încă filmul, nu s-au dus pentru că joacă un manelist în rolul principal. Ia să vă duceți să vedeți ce simpatic e, poate vă răzgândiți cu privire la „Dă-l dracu de film cu manele!”.

Apoi mi-a plăcut că filmul vorbește despre tot: iubire, supărare, tristețe, iertare. Povestea e clasică: ea era îndrăgostită de el, el vrea bani și faimă pe principiul „Eu sunt vedetă, mă!”. Ea se supără, întâlnește total întâmplător o „victimă” și vrea să demonstreze că știe ea mai bine. Avem amenințări, „gorile”, clasicul băgat cu capul sub apă la intimidare, tăiat de corzi, blondă superbă cu de toate, bani, manele. Dar are happy-end, ceea ce dovedește că iubirea, ajutorul și iertarea sunt încă bune. Nu banii. Paradoxal pentru un film cu maneliști celebri (pentru o secundă mi-a dat prin cap că o să-l văd şi pe Snoop Dog, barem în trecere). Dar văd că regizorii și producătorii sunt de partea frumoasă, naturală și normală a vieții. Mi-a mai plăcut de Cosmina Păsărin, care interpretează rolul mamei „Vărului” şi de Gabi Balint, actorul principal din visul „Vărului”.

Romina, Văru’ şi Valentino, băiatul cuminte cu chitară

918 28 6Apropo de normal, asta e lucrul care mi-a plăcut cel mai mult la „Romina, VTM”. Ea este o fată muncitoare, crește fără mamă, cu tatăl și fratele ei. El este un băiat cuminte, cu o chitară, retras, nu-și cunoaște potențialul. Noroc cu „Vărul”, care nu-l scapă din mână. Ea are curaj, dar nu pe scenă, talent, dar pentru alții, el are talent, dar nu știe să-l valorifice și împreună reușesc să aibă succes. Pentru că se ajută și se iubesc. Simplu și normal. Iar scena în care el vine s-o „salveze” pe Romina de la faliment este la fel de emoționantă ca cea interpretată de Lady Gaga și Bradley Cooper, doar că-i vorbită și cântată în română. Revenind, este normal să iubești, să încerci, să pierzi și să câștigi. Așa cum și banii sunt ceva normal.

Privind cu „celălalt” ochi, filmat și montat corect și curat, cadrele trase cu drone m-au făcut să mă gândesc la litoralul de acum foarte mulți ani, când eram mică și totul părea altfel, normal, nu demența de acum. Mi s-a făcut dor de mare în mijlocul iernii, de romanțele cântate de tatăl Rominei, mi-a venit să caut și să dau „blană” piesa „De tine și de bani” când m-am urcat în mașină. Nu trag concluzii, nu dau sfaturi, că nu-i treaba mea, dar dacă vă nimeriți la mall și nu știți la ce film să vă duceți, alegeți „Romina, VTM”. Durează 83 de minute. Este un film cald, cu nişte copii frumoși, cu muzică bună și de mai multe stiluri, un film făcut de niște oameni talentați care nu au uitat ce înseamnă normalitatea.

„Sunt atâția oameni care petrec pe manele în țara asta și nu este nicio problemă cu chestia asta. Există mult prea multe prejudecăți. Până la urmă este un film despre a te simți bine, nimic mai mult. Sunt mulți pe internet care se gândesc la asta de parcă ar fi o operație pe creier, pe viață și pe moarte. Nu, este doar un film, fraților. E atât de simplu: este doar un film românesc“ Paul-Răzvan Macovei, unul dintre regizorii „Romina, VTM“

Stereotipurile sociale îngroşate la maxim: olteni beţivi, moldovence fierbinţi şi clujeni fiţoşi

Acțiunea pornește de la PLM Global București, care se ciocnește în team-building de grupuri din Craiova, Cluj și Moldova. Craiovenii sunt „băieți de băieți”, cu fumigene alb-albastre și fulare cu Știința Craiova, bețivani, afemeiați și nu prea „luminați”. În contrast flagrant cu chipeșii spilcuiți din Cluj, prețioși și serioși, sus-puși în fața tuturor celorlalți colegi. Moldovencele „perverse” sunt sexy și bune prietene cu alcoolul. „Teambuilding” zugrăvește cu mare îngroșare de caracteristici anumite stereotipuri sociale prin felul exagerat în care sunt prezentați bucureștenii, craiovenii, clujenii și moldovenii... pardon, moldovencele.

Selly recunoaşte că „Romina, VTM“ este mai slab decât „Teambuilding“

De altfel, valoarea filmului a fost explicată de Selly în podcastul lui Gojira. Iar el a fost sincer și a spus că producția nu viza calitatea. „N-am făcut niciodată eu de la A la Z un film. Când am fost întrebat dacă vreau să mă alătur echipei de producători, intenția mea a fost să fac un produs marketabil. Unde chiar pot să spun că mă pricep este la marketing. Consultându-mă și cu ceilalți, m-am ocupat de distribuția filmului, din punct de vedere al popularității, al relevanței... S-a pus accent pe ideea că se lasă mizerie la cinema, se face circ la cinema. Au fost două-trei cazuri de genul ăsta. S-a exagerat treaba asta, poate și dintr-un rasism, poate și dintr-un hate față de film. Realitatea e alta. Văzând critica de la «Teambuilding», care e un film superior față de «Romina VTM», cât s-a putut discuta din toate punctele de vedere, cât hate, Doamne ferește!… Cât a putut lumea să-și piardă timp să își dea cu părerea. Eram acolo și am zis: stați să vedeți fratele vostru cu ce vine! Da, m-a ajutat controversa. Nu pot să zic neapărat că îmi place controversa. Pot să spun că, din experiența mea, am încercat să fac niște chestii superbine intenționate. Am încercat să spun chestii de impact, cu educația, cu la-la-la. Am fost megaînjurat de o categorie de oameni care stau pe Facebook și urmăresc pagini de știri. Pe mine mă interesează să fac bani din treaba asta. «Romina, VTM» are zero șanse de export”, a spus cu sinceritate Selly.