de Roxana Istudor şi Daniel Alexandrescu
Lumea parfumurilor a îmbrățișat pe deplin inteligența artificială. Marile branduri din domeniu folosesc abilitățile mașinilor pentru a duce experiența consumatorilor la un nou nivel, iar rezultatele sunt uimitoare.
Conexiune olfactivă spontană
Casa de parfumuri Givaudan a anunțat lansarea noului algoritm care permite transpunerea în imagini a emoțiilor consumatorilor cu privire la un parfum. Capacitatea de a determina cea mai bună aliniere între culori, emoții și arome poate ajuta și mai mult la apropierea creațiilor brandului de percepțiile senzoriale ale clienților. Givaudan a achiziționat un start-up care a dezvoltat și a patentat un sistem de inteligență artificială capabilă să transforme parfumurile în modele și forme abstracte colorate, relevante pentru consumator. „Această tehnologie unică, rezultatul unui deceniu de cercetări academice legate de imaginile creierului și inteligență artificială, decodifică o conexiune olfactivă spontană cu culoarea, modelată pe baza unei baze de date de peste 25.000 de teste pentru consumatori”, arată compania.
Emoție prin vizualizare
Tehnologia lansată de Givaudan permite conducerea procesului creativ și de dezvoltare a produsului pornind fie de la o compoziție chimică, pentru a prezice asocierea codului de culoare, fie de la o bază cromatică, pentru a determina afilierea olfactivă adecvată. De asemenea, tehnologia generează ecosistemul vizual și verbal care înconjoară orice parfum: de la ambalaj la povestirea campaniei, nuanțele emoționale ale consumatorilor fiind traduse în forma lor cea mai completă și consecventă. Prin acest demers, Givaudan își propune să-și sprijine clienții în maximizarea impactului emoțional cu oricare creație olfactivă. „Deoarece comerțul electronic rămâne canalul privilegiat pentru clienți, trebuie să răspundem nevoii acestora de o experiență digitală olfactivă, ceva imposibil de abordat până acum. Acum le permitem consumatorilor să miroasă elementele vizuale și culorile care trezesc aceleași emoții ca și parfumurile pe care le vor achiziționa”, detaliază Maurizio Volpi, președinte Fragrance&Beauty.
Tehnologia ultramodernă sprijină clienţii în maximizarea impactului emoţional cu orice creaţie olfactivă
„Noua tehnologie creează soluții centrate pe consumator și este implicată într-o gamă extinsă de categorii de produse, de la cele de larg consum la parfumuri fine“ (Muriel Jacquot, manager Givaudan)