Main menu

header

934 18 1de Cătălina Tăgârță

Demararea unui nou business într-un domeniu necunoscut face subiectul multor sesiuni de coaching din ultima vreme. Însă succesul întârzie să apară în cazul multor persoane. Iar principala cauză este faptul că oamenii aleg domeniul de activitate fără să se gândească dacă au sau nu ceva în comun cu acesta. În aceste condiții, mi se pare extrem de util să știți să vă identificați corect talentele și să vă găsiți de lucru într-un domeniu în care aveți puncte forte. În continuare, voi prezenta pașii de care trebuie să țineți cont când vă gândiți să schimbați domeniul de activitate. Dar veți afla și modalități prin care să vă puteți recunoaște ușor talentele.

„Ce am eu în comun cu acest domeniu?″

Tehnologia avansează cu viteza luminii. Nu e un secret pentru nimeni că, dacă faceți un search despre orice pe motoarele de căutare, Google memorează activitatea și trimite apoi reclame personalizate. Urmând acest principiu, dacă vă uitați spre exemplu pe internet după activități prin care să generați diverse venituri puteți observa apoi că, ulterior, veți primi tot felul de reclame și notificări pe teme similare. „Câștigă 3.000 de euro pe lună muncind doar două ore pe zi″. Sau „Cum să faci bani ușor lucrând online″. Acestea sunt doar două exemple de titluri care vă pot atrage atenția pe internet. Statisticile arată că oamenii sunt atrași de cifre. Iar stresul de zi cu zi îi face să viseze la o viață mai bună, în care banii se fac ușor. Nimic greșit până aici. Mai ales că, datorită gândirii pozitive, norocului și unor strategii bine puse la punct chiar există oameni care fac bani în timp ce dorm. Însă modelul lor de afacere poate fi potrivit pentru voi, sau poate nu. Cum vă dați seama? Foarte simplu! Faceți doi pași înapoi și detașați-vă puțin de dorința de a câștiga sume uriașe peste noapte! Analizați în mod obiectiv promisiunea făcută de cei care promovează reclama și întrebați-vă: „Ce am eu în comun cu acest domeniu de activitate?″.

Nu toate promisiunile de îmbogățire se potrivesc oricui

Rețineți că în ziua de azi mulți oameni caută modalități de a genera venituri atrăgătoare prin activități noi, fie că vorbim despre afaceri sau despre joburi independente. Cu toate acestea, alegerea unei activități poate fi o provocare. Există o mulțime de opțiuni disponibile și promisiuni de îmbogățire rapidă care circulă pe piață. Dar nu toate acestea se potrivesc oricui! Iar cu cât este mai bună echipa de vânzări din spatele mesajului, cu atât puteți cădea mai rapid într-o capcană, dacă nu vă cunoașteți bine! O importanță extraordinară o are arta storytelling-ului. Cu cât cel care vinde știe să îmbrace mai frumos povestea, cu cât explică mai pe înțelesul vostru ideea de afacere, cu atât vi se poate părea că vi se potrivește mai bine. Mai ales când omul din spatele poveștii vă spune că a fost exact în punctul în care sunteți voi acum. Că a trecut exact prin ceea ce treceți voi și că vă poate ajuta. Povestea aceasta funcționează ca un cârlig. Exact așa se numește în pâlnia sau funnel-ul de vânzare. Iar cu cât vânzătorul este mai bun, cu atât va avea mai multe conversii, adică înscriși la curs sau cumpărători ai serviciului său. Însă povestea nu se termină aici. După ce cumpără, oamenii implementează strategia și așteaptă rezultate. Iar acestea întârzie să apară în peste 80%-90% dintre cazuri.

Întrebați-vă: „Ce mă face cu adevărat fericit?″

Rezultatele întârzie să apară nu pentru că nu a fost bun cursul pe care l-ați cumpărat sau pentru că nu e eficientă strategia pusă în aplicare. Sunt mai multe motive pentru care cei mai mulți oameni nu reușesc să câștige atât cât li s-a promis în urma reclamei. Cel mai important dintre acestea este faptul că nu au talent sau înclinații către domeniul respectiv. Degeaba sunteți entuziasmați de povestea lui X și de modul în care a reușit el. Deși pare că vă regăsiți 100% în povestea lui, nu există nicio persoană pe lumea asta care să aibă aceleași circumstanțe ale vieții ca o altă persoană. Rețineți asta! Iar în momentul în care veți da de greu, când vă veți confrunta cu provocări, veți vrea măcar ca munca în sine să fie una ușoară. Și vi se va părea ușoară doar dacă domeniul respectiv vă pasionează. Dacă nu îl cunoașteți sau nu vă place veți fi mai tentați să renunțați. Apoi, e important să aveți mereu în minte obiectivele și interesele personale. Așadar, răspundeți sincer la întrebarea: „Ce mă face cu adevărat fericit și care este scopul meu în viață?″. Dacă domeniul de activitate vă pasionează, veți fi mai motivați să lucrați din greu și să învățați lucruri noi. Așadar, alegeți o activitate care să se potrivească cu obiectivele și interesele voastre!

„Aptitudini care ne fac unici″

Identificarea talentelor este un proces important pentru oricine dorește să-și dezvolte potențialul și să-și găsească scopul în viață. Talentele sunt aptitudini, abilități și competențe care ne vin natural și care ne fac unici. Identificarea lor poate fi o provocare, dar urmând câțiva pași simpli puteți ajunge la o mai mare înțelegere a ceea ce vă poate face să străluciți. Primul pas în identificarea talentelor este să vă acordați timp să reflectați asupra experiențelor de viață și să vă amintiți momentele în care v-ați simțit împlinit și încrezător în abilitățile voastre. Gândiți-vă la activitățile care v-au plăcut cel mai mult și la lucrurile care v-au adus cele mai mari satisfacții! De asemenea, este important să vă uitați la feedback-ul pe care l-ați primit de la cei din jur. Întrebați-vă prietenii, familia sau colegii de muncă ce apreciază la voi, care cred ei că sunt punctele voastre forte! Este posibil să descoperi că alții observă aptitudini și abilități pe care voi nu le-ați recunoscut încă.

Activitatea să aibă legătură cu ce vă place

Mai mult, gândiți-vă la ceva ce faceți bine și pe care îl realizați cu ușurință. Acestea pot fi lucruri mici, cum ar fi gătitul sau organizarea evenimentelor, sau pot fi aptitudini mai mari, cum ar fi comunicarea sau creativitatea. Fiți atenți la lucrurile la care vă pricepeți cel mai bine și care vă aduc cea mai mare satisfacție. Desigur că e important și recomandat să încercați lucruri noi și să ieșiți din zona de confort. Realizați în mod uzual lucruri diferite, activități care vă scot din rutina zilnică. Dar ideal e ca acestea să aibă o oarecare legătură cu ceea ce vă place, să vină în completarea hobby-urilor voastre! Altfel, dacă vă gândiți să începeți o afacere într-un domeniu complet nou, care nu vă pasionează, doar pentru că alții au reușit și s-au îmbogățit astfel, nu e deloc o idee bună! În cele din urmă veți obosi, nu vă veți regăsi în activitatea respectivă și veți sfârși prin a renunța, descurajați, plini de frustrare.

Dozați-vă entuziasmul și energia

Și totuși, poate vă întrebați: „Ce e de făcut în cazul în care visez și eu la mai mult?″. În primul rând vă felicit pentru asta! Sunteți pe drumul cel bun. Vă recomand însă să nu disperați și să nu dați crezare primului anunț care vă promite „marea cu sarea″, cum se spune. Analizați totul la rece și vedeți cât de bine se potrivește acel domeniu cu talentele voastre. Dacă aveți ceva în comun, analizați întâi strategia propusă, rezultatele altor persoane care au început deja și fiți realiști. Așteptați-vă să construiți ceva solid și să culegeți rezultate în timp! Dozați-vă așadar entuziasmul pentu o perioadă mai lungă de timp. Nu investiți timp și energie mai mult decât e cazul la început. Astfel veți obosi și veți fi dezamăgiți dacă nu apar rezultatele imediat. Mai bine construiți-vă o strategie realist, pe termen mai lung, și analizați rezultatele după 6 sau 12 luni în care ați muncit constant.

Stabiliți-vă obiective ambițioase, dar fiți realiști cu așteptările! Succesul nu vine peste noapte. Veți întâmpina obstacole și eșecuri. Dar fiți pregătiți să învățați din aceste experiențe și să vă adaptați strategia în consecință!

De ce poate funcţiona sau nu un program

Există mai multe motive pentru care un anumit curs sau program poate să nu funcționeze pentru toată lumea. Iată câteva dintre acestea, pentru a ști la ce să fiți atenți:

  • Promisiuni false: unii promotori pot exagera beneficiile și rezultatele care pot fi obținute de cineva prin urmarea unui anumit curs sau program. Adesea aceste promisiuni pot crea așteptări nerealiste pentru cei care vor să încerce, dar care nu au nimic în comun cu domeniul respectiv.
  • Lipsa de disciplină și determinare: pentru orice activitate nou începută este nevoie de muncă și disciplină. Dacă nu sunteți dispuși să depuneți eforturile necesare, indiferent cât de bine este conceput programul urmat, nu veți avea rezultatele dorite.
  • Absența unui plan de acțiune: după identificarea obiectivelor și intereselor elaborați un plan de acțiune! Faceți o listă cu toate activitățile care ar putea fi potrivite pentru creșterea voastră. Fără un plan de acțiune și perseverență e greu să înaintați.
  • Circumstanțe personale diferite: un curs sau un program poate funcționa pentru o anumită persoană, dar nu și pentru altele. Și aici nu mă refer doar la talent, ci și la programul de zi cu zi, la stilul de viață, la timpul pe care sunteți dispuși să îl alocați și banii pe care îi puteți investi în publicitate și dezvoltare personală. Mentoratul sau coachingul pot fi de mare ajutor pentru a vă dezvolta într-o activitate nouă și pentru a vă ajuta să vă atingeți obiectivele mai rapid și mai eficient.