de Roxana Istudor şi Adrian Barna
O adevărată numărătoare inversă către 2026 a început de când Louis Vuitton și-a anunțat planul de a inaugura primul hotel din Paris. Cu planurile și majoritatea detaliilor bine ascunse, viitorul punct de atracție din Orașul Luminilor este considerat totuși de pe acum un pisc al luxului și opulenței.
Poziție splendidă, pe Champs Élysées
Celebrul brand fondat în 1854 a reușit să-și păstreze o patină de lux suprem întotdeauna, încă de pe vremea când debuta cu renumitele cufere marca Louis Vuitton, în 1858. De-a lungul unui secol și jumătate, extinderea sa dincolo de bagaje a ajuns la accesorii mai mici și îmbrăcăminte, iar acum, CEO-ul și președintele mărcii, Pietro Beccari, și-a stabilit obiectivul de a deschide primul hotel Louis Vuitton în 2026. Practic, zvonurile despre un astfel de proiect sunt vechi de patru ani - în 2022, CEO-ul de atunci, Michael Burke, sugera că sediul corporativ al companiei, din arondismentul 8 al Capitalei franceze, va fi „transformat”. Spectaculoasa clădire în stil Art Nouveau se află pe Champs Élysées, cea mai faimoasă arteră a orașului, de unde se pot observa faimoasele Turnul Eiffel și Arcul de Triumf. Așadar, primul reper al viitorului sediu al luxului marca Vuitton, poziția splendidă în „miezul” Parisului, este asigurat.
Standarde gastronomice de (ultra)lux
Deși noul hotel va fi cea mai importantă incursiune a mărcii în industria ospitalității, au existat semnale anterioare. În decembrie 2022, Louis Vuitton a deschis un concept temporar, un magazin-galerie cu cafenea, LV Dream. Spațiul cu mai multe etaje a prezentat istoria bogată a mărcii și colaborările cu artiști și designeri de renume mondial, precum Daniel Buren, Nigo, Grace Coddington sau Christopher Nemeth. Pe lângă expoziție și magazin, LV Dream a găzduit o cafenea și o ciocolaterie, unde patiserul Maxime Frédéric a creat pentru clienți cu pretenții foarte înalte delicii - firește, luxoase și sofisticate. Ca urmare, potrivit presei, se presupune că, pe lângă forma inovatoare, care va replica faimoasele cufere care au dus faima brandului, standardele gastronomice ale viitorului hotel de (ultra)lux vor fi la înălțimea mărcii Louis Vuitton.
Vuitton intră în universul hotelurilor de lux după Bulgari, marca italiană de bijuterii, care are astfel de unități în Milano, Londra și Shanghai, sau Versace, cu celebrele sale Palazzo din Dubai, Macao și Coasta de Aur a Australiei
6.000 de metri pătraţi, 60 de milioane de euro chirie
Detaliile hotelului Louis Vuitton din Paris au rămas cât se poate de secrete și, pentru a asigura o dezvăluire grandioasă, fațada clădirii va fi bine ascunsă de ochii curioșilor. Ce se știe deocamdată este faptul că viitorul hotel de lux Louis Vuitton va fi situat lângă cel mai mare magazin al brandului, pe o suprafață de 6.000 de metri pătrați. Fațada clădirii va suferi o transformare arhitecturală, amintind de brandul Vuitton. Experții din industrie sugerează că chiria anuală pe care o va plăti compania pentru a ocupa această adresă s-ar putea ridica la 60 de milioane de euro pe an. În rest, niciun detaliu - nici designerul noului punct strălucitor de pe harta Parisului nu este cunoscut, dar mass-media vorbesc deja despre faptul că luxul și opulența vor fi cuvintele de ordine și sunt primele comandamente de pe lista de sarcini a artistului care va realiza hotelul.