de Cristina Tache
Cine nu îl ştie pe Moş Crăciun? Bătrânelul cu plete dalbe este cunoscut în întreaga lume, de la mic la mare, dar nimeni nu l-a văzut vreodată în timp ce punea cadourile sub brad. Imaginea Moşului, aşa cum îl ştim cu toţii astăzi, îmbrăcat în haine roşii şi cu barbă albă, a fost conturată în urmă cu peste 70 de ani. În 1931, Moş Crăciun a primit o nouă alură printr-o campanie publicitară, desfăşurată de o companie de băuturi răcoritoare. Desenatorul Haddon Sundblom i-a atribuit lui Moş Crăciun o burtă durdulie, un aer jovial, costumul său roşu şi o atitudine tolerantă. În următorii 35 de ani, fabrica de băuturi a difuzat aceste portrete ale lui Moş Crăciun în diverse publicaţii. Compania încă mai foloseşte această imagine a Moşului în spoturile publicitare pentru Sărbătorile de Iarnă. Figura sa a fost inspirată de aceea a lui Moş Nicolae şi chiar numele său american, Santa Claus, este pronunţia engleză a numelui danez al Sfântului Nicolae: Sinter Klaas. Britanicii îi spun Father Christmas, iar francezii îl numesc Pere Noel.