de Roxana Istudor şi Daniel Alexandrescu
Doi giganți pharma au început deja să testeze furnizarea de servicii în metavers, acest univers virtual în care oamenii acționează sub formă de avatare urmând să reprezinte o schimbare majoră în tot ceea ce se înțelege în prezent prin îngrijirea sănătății.
Giganții pharma experimentează servicii medicale
Gigantul american al farmaciilor, CVS Pharmacy, și-a propus să fie prima farmacie din metavers. Compania chiar a solicitat un brand comercial pentru a oferi servicii în acest spațiu virtual. CVS intenționează să vândă bunuri virtuale descărcabile, cum ar fi medicamente eliberate pe bază de rețetă, produse de frumusețe, wellness, îngrijire personală și servicii de îngrijire a sănătății. Lanțul gigant de farmacii ia în considerare, de asemenea, să ofere servicii medicale nonurgențe și coaching pentru sănătate și nutriție. În același timp, Kronans Apotek, unul dintre cele mai mari lanțuri de farmacii suedeze, a început să experimenteze metavers și să exploreze modul în care acest spațiu poate îmbunătăți experiența pacientului și accesul la asistență medicală.
Medicamentele achiziționate virtual sunt livrate fizic
În metavers, oamenii sunt complet cufundați într-o lume virtuală, interacționând unul cu celălalt prin intermediul unui avatar. Fiecare poate accesa metavers folosind echipamente de realitate virtuală, cum ar fi căști, mănuși și veste, împreună cu obiecte pentru realitatea augmentată, cum ar fi ceasurile inteligente. În această ecuație intră, firește, și inteligența artificială. Pacienții în variantele lor de avatar pot ajunge, așadar, la farmacia metavers și vor primi sfaturi medicale prin metaconsultare. Se aleg apoi medicamentele eliberate pe bază de rețetă ca NFT (simboluri nefungibile), farmacistul le înmânează avatarului fiecăruia, produsele vor fi plătite cu monede digitale validate într-un blockchain, iar tranzacția va fi marcată în fișa personală de sănătate virtuală. Ulterior, medicamentele sunt livrate de o dronă la adresa fizică.
Thumbay Group, o companie din Emiratele Arabe Unite, urmează să lanseze primul spital în metavers din lume, unde avatarul unui pacient poate face un tur al unității, se poate consulta cu un medic într-un spațiu virtual comun și poate afla mai multe despre diferite tratamente și proceduri
Metafarmaciştii vor avea pregătire suplimentară
Aragorn Meulendijks, directorul de marketing al Your Open Metaverse, arată că în câțiva ani, peste un miliard de oameni vor folosi căști VR, iar piața metavers va fi atins 1 trilion de dolari. Îngrijirea sănătății urmărește cu interes o parte din acest rulaj, care nu va face decât să crească. Pe de altă parte, metafarmaciștii vor avea nevoie de pregătire suplimentară în terapia metavers. În acest fel, vor putea să creeze planuri personalizate în această nouă lume și să îndrume pacienții după cum este necesar pentru consiliere financiară la o companie relevantă din metavers. Practic, vechiul model de afaceri direct la pacient este înlocuit cu modelul direct la… avatar! Între timp, când vine vorba despre spitale și farmacii din metavers, confidențialitatea și datele pacienților, chiar dacă sunt reprezentați prin avatare, sunt esențiale, astfel încât cercetătorii lucrează pentru crearea de modalități de a păstra informațiile medicale în siguranță.