Main menu

header

La taifas cu... LA CUŢITE

Să nu credeți că este vorba despre o emisiune cu rețete culinare și nici cu chefi prestigioși și internaționali. E doar un film polițist, absolut remarcabil, stil Agatha Christie, cu un Daniel Craig (nominalizat la Globurile de Aur) mai grozav decât în „James Bond”, pe care îl va încheia, ca protagonist, anul acesta. El este detectivul Benoit Blanc, un altfel de Hercule Poirot, poate puțin mai zeflemist, însă la fel de înfumurat. Din distribuție fac parte și Christopher Plummer, el fiind tatăl, care moare sau e omorât, rămâne să descoperim, dar și Jamie Lee Curtis, fata lui Tony Curtis și a lui Janet Leigh (protagonista lui Hitchcock din „Psycho” - 1960).

Read more: La taifas cu... LA CUŢITE

La taifas cu... BOMBSHELL

O coincidență, cum se întâmplă de foarte multe ori, același subiect să fie tratat simultan. Dacă în cazul lui „Marguerite” (cu Catherine Frot) și „Florence Foster Jenkins” (cu Meryl Streep) primul în 2015, al doilea în 2016, despre o închipuită cântăreață de operă, plină de bani și care cade lesne în ridicol, acum avem „The loudest voice”, serialul de pe Netflix, cu Russell Crowe, premiat deja la Globuri, care are același subiect al scandalosului hărțuitor de la Fox News, Roger Ailes, interpretat în varianta pentru cinema de John Lithgow. Deja pentru Oscaruri au fost nominalizate două dintre victimele din scenariu: Charlize Theron, la rol principal, și la secundar - Margot Robbie.

Read more: La taifas cu... BOMBSHELL

La taifas cu... 1917

Cel mai comentat dintre nominalizările de la Oscar, 10 la număr, mai cu seamă după ce a luat Globul de Aur pentru cel mai bun film, a ajuns și pe marile noastre ecrane datorită celor de la Vertical și, în continuare, rămâne întrebarea de ce actorul principal, tânărul George MacKay, n-a fost inclus pe lista posibililor câștigători ai râvnitei statuete, deși el duce tot greul alături de directorul de imagine Roger Deakins, mai norocos la șanse de izbândă! Regizorul, de curând înnobilatul, Sir Sam Mendes a decis să filmeze povestea în timp real și pe cât se poate dintr-un cadru. Asta a însemnat câteva luni bune, aproape o jumătate de an de repetiții și alegerea unor interpreți care să poată face față acestei mari încercări, între alții Dean-Charles Chapman, care avea experiența spectacolelor de teatru din West End, unde a jucat în muzicalul „Billy Elliot”.

Read more: La taifas cu... 1917

La taifas cu... MAESTRUL MINCIUNILOR

Un film pe care doriţi să-l vedeţi de îndată ce îi zăriţi afișul, unul foarte sofisticat, parțial alb-negru, care străjuia pe străzile Londrei și foarte curând în mall-urile bucureștene. Sir Ian McKellen și Dame Helen Mirren, cei doi monștri sacri înnobilați de Regina Marii Britanii! Ce ne-am putea dori mai mult? Un cuplu ideal pentru marele ecran, amândoi cu o carieră strălucită și pe scenă. Regizorul Bill Condon, care ne-a mai încântat, de-a lungul timpului, cu „Dl Holmes” în 2015 (cu același protagonist), acum a decis să ecranizeze romanul lui Nicholas Searle. Ca să se asigure că va avea public din toate generațiile și de toate orientările, îl ia pe Jim Carter (Carson, din „Downton Abbey”) în rolul lui Vincent, și pe Russell Tovey, specialist în voci de desene animate, dar și în seriale tv, precum și partener al unei alte Dame: Maggie Smith în „The Lady in Van”, pentru nepotul. Totul începe cu un banal anunț, parțial trișat de întâlniri stabilite pe net, la vârsta a treia spre a patra! Un escroc evident, dar cu mult farmec e încântat că a dat peste o văduvă naivă.

Read more: La taifas cu... MAESTRUL MINCIUNILOR

La taifas cu... STAR WARS: ASCENSIUNEA

Secret absolut. Nimeni nu știa prea bine ce se întâmplă în acest al nouălea capitol (deși, inițial, George Lucas promisese 12, dar asta se întâmpla în 1977). Prin urmare, a venit ziua cea mare și noul „Războiul Stelelor” s-a concentrat pe un personaj feminin, o fată tânără, fără prea mult șarm, Daisy Ridley, care mai apăruse în câteva episoade, dar și în „Crima din Orient Express” ori în „Iepurașul Peter”, după o „Ofelia”, care a avut premiera la Festivalul de la Moscova, unde a luat și premiu. Alături de ea, un personaj-fantomă, Carrie Fisher, care ne-a părăsit pe 27 decembrie 2016, culmea coincidenței: stingându-se la Spitalul din Los Angeles, care îi poartă numele lui Ronald Reagan, fost președinte, dar și actor. Nelipsitul, de câțiva ani încoace, Adam Driver (un fel de Dragoș Bucur al lor), este o prezență ambiguă în scenariu. Există doar două constante în această aventură, care durează de 42 de ani: Anthony Daniels, vocea lui Ce-3PO, roboțelul adorabil, un fel de Omul de Tinichea (din Vrăjitorul din Oz) mai elaborat, și John Williams, compozitorul genial, care pe 8 februarie, cu o zi înainte de Oscaruri, va împlini 88 de ani și sper să i se dea o statuetă! În general, este un casting politically correct. Avem afro-americani, asiatici, de toate. Multe efecte speciale, unele foarte sofisticate, în comparație cu debutul, mutanți câtă frunză și iarbă, o tablă de șah cu piese originale, direct holograme, o petrecere păgână… Momentul cel mai tulburător rămâne apariția lui Harrison Ford, parcă mai cuceritor ca niciodată, plus duelurile de modă nouă cu săbii cu laser, iar pe genericul final și câteva nume românești la efecte speciale și la bucătari-șefi. De văzut pe IMAX și să nu uităm că premiera a fost simultan pe tot Globul. Mulțumim, Disney!

Read more: La taifas cu... STAR WARS: ASCENSIUNEA

La taifas cu... BĂTĂLIA DE LA MIDWAY

După un remarcabil documentar, strălucitul Roland Emmerich (autorul lui „Independence Day”, din 1996 și 2016, după ce ne-a speriat cu „2012”, sfârșitul lumii, în 2009) vine cu, poate, cel mai reușit proiect al său de 2 ore și 18 minute tangențial despre atacul japonezilor de la Pearl Harbour, din decembrie 1941, și șase luni mai târziu cu „Bătălia de la Midway”, una navală, în care rolul avioanelor va fi unul zdrobitor. Se vede că bugetul a fost de 100 de milioane de dolari! În rolurile principale, unul dintre actorii din „Îngeri în America”, Patrick Wilson, aproape de nerecunoscut este: Woody Harrelson (amiralul), ca de altfel și Dennis Quaid, în sensul rău al cuvântului. Cel mai tare se empatizează cu Dick Best (alias Ed Skrin, pe care-l știm din SF-ul „Alita” ori din recentul „Maleficent”).

Read more: La taifas cu... BĂTĂLIA DE LA MIDWAY

La taifas cu... FROZEN II

A durat ceva până a apărut noul episod, din teama producătorilor că nu va fi la fel de bine primit precum cel dintâi. Dar a fost un foarte mare succes. Nu știm exact dacă inițial lumea n-a cumpărat biletele decât din curiozitate, însă cu siguranță că nu le-a părut rău. Cum e moda mai nou, se face un slalom în timp, ne întoarcem în trecut, revenim în prezent, și tot așa. O ocazie de a le vedea pe cele două surori, din fragedă copilărie, în cazul în care am ratat prima parte sau am mai uitat din ea. Cel mai amuzant rămâne omul de zăpadă: Olaf, care are replici haioase și destinde atmosfera, chiar și în momentele cele mai ciudate. Nu se uită în scenariu de importanța mediului, de o conlocuire pașnică, de povestea de dragoste a părinților, poate ceva mai complicat de explicat copiilor, și de afecțiunea sinceră a Annei pentru Elsa. Regele Agnarr, în original, are vocea lui Alfred Molina, pe care-l știm bine din „Frida” și din „Chocolat”. Evident, nu putea să lipsească un personaj de culoare, care și în realitate este un afro-american, Kristoff rămâne îndrăgostit lulea și este disperat să își ceară aleasa în căsătorie și mai ales să-i ofere și un inel. Culorile sunt spectaculoase, e realmente o atmosferă de basm, știm bine, inspirată de Hans Christian Andersen. Muzica e stranie și greu de uitat, iar Crăiasa Zăpezilor transformă un tsunami într-un munte de gheață. Teoria apei care are memorie e pusă în practică, deși inițial, când o enunță Olaf (Josh Gad în original și Mihai Bobonete în varianta românească), nimeni nu-l ia în serios.

Read more: La taifas cu... FROZEN II