de Simona Soare şi Adrian Barna
Tulburările de atenție și de concentrare sunt comune în timpul programului de lucru, în special atunci când ne referim la munca de la birou, solicitantă din punct de vedere psihic. Multitaskingul (executarea mai multor activități în același timp), volumul amplu de muncă, dieta haotică și managementul prost al timpului reprezintă doar câteva dintre cauzele problemelor de concentrare. Pe termen lung, acestea scad productivitatea și performanțele, afectând inclusiv încrederea în sine. Din fericire, potrivit specialiștilor, există nenumărate metode prin care ne putem îmbunătăți concentrarea.
Read more: Termenele limită şi multitudinea de sarcini profesionale cauzează stres şi afectează randamentul...de Simona Soare şi Flori Pintea
Venitul nostru depinde în mare parte de noi și mai puțin de situația economică a țării, forța financiară a companiilor, concurența din domeniu sau de alte aspecte de acest gen. Orice mărire salarială este corelată, în mod cert, cu realizările fiecăruia, sunt de părere specialiștii în dezvoltare profesională. Astfel, pentru a câștiga mai mult, puteți aplica câteva metode menite să vă propulseze la locul de muncă.
Read more: Obţinerea succesului în profesie, pe termen lung, implică nu doar muncă, ci şi perseverenţă Cum să...de Camelia Onciu
Pentru a rezista valului de caniculă, oamenii aleg „soluția” ușoară: aerul condiționat. Din păcate, această tehnologie nu este ideală pentru sănătate. Iată cum puteți răci încăperile fără a apela la acest aparat care răcorește, dar și îmbolnăvește.
Read more: Cum răcoriţi casa fără aer condiţionat?de Simona Soare şi Silviu Ghering
Imaginați-vă că mâine aveți un interviu pentru jobul mult visat. Cum vă pregătiți? Specialiștii în dezvoltare profesională vă recomandă să aflați cât mai multe detalii despre firma respectivă, să vă revizuiți CV-ul și scrisoarea de intenție și să vă gândiți la răspunsuri pentru întrebările pe care, cel mai probabil, le veți primi din partea recrutorului. Însă, ați stabilit ce întrebări veți pune dumneavoastră intervievatorului? Nu uitați că un interviu de angajare reprezintă o ocazie excelentă să aflați dacă jobul sau domeniul respectiv vi se potrivește sau nu.
Read more: Procesul de căutare a unui job devine mai simplu dacă vă pregătiţi în prealabil Întrebări...de Roxana Istudor şi Silviu Ghering
Pentru a evita cele mai comune greșeli pe care le fac persoanele care se pensionează, este nevoie de realism cu privire la planuri și o evaluare corectă a viitorului potențial. Cum s-a demonstrat că este ușor să fie făcute erori, specialiștii le pun în lumină, astfel încât să poată fi ocolite și nimic să nu umbrească anii de liniște binemeritată.
Read more: Recomandări pentru o binemeritată linişte Retragerea la pensie, erori de evitatde Roxana Istudor şi Flori Pintea
Cei mai mulți dintre noi petrecem cel puțin jumătate din viață în casele noastre, ceea ce face foarte important felul în care se prezintă mediul locuinței din perspectiva efectelor pentru sănătate și din cea a siguranței fiecărui membru al familiei. În această ecuație intră numeroase elemente, de la mobilier la produse de curățenie și umiditatea interioară.
Read more: În numele siguranţei şi stării de bine a familiei Obiceiuri bune pentru menţinerea unui mediu...de Simona Soare şi Flori Pintea
În spatele unei decizii de a alege un job se află mai mulți factori, iar unii dintre aceștia se referă la presiunea timpului dată de lipsa banilor și la necesitatea unui venit stabil. Când sunteți în căutarea unui job, s-ar putea să fiți tentați să alegeți o ofertă care nu vi se potrivește neapărat ori este foarte diferită de ceea ce vă doriți cu adevărat, pe termen lung. În timp, o asemenea decizie poate conduce la nenumărate frustrări, potrivit specialiștilor în carieră, care consideră că este chiar sănătos să refuzați anumite oferte de muncă.
Read more: Luarea unor decizii pripite în privinţa carierei duce, de regulă, la neîmplinire şi eşec Situaţii...de Camelia Onciu
Când căutăm ustensile de bucătărie ecologice, ne gândim imediat la articole din lemn. Sucitoare, tocătoare, spatule, linguri. Sunt tradiționale și eficiente, dar sunt atât de inofensive pe cât credem? Lemnul este un teren propice pentru bacterii și, dacă nu este întreținut corespunzător, poate deveni periculos atât pentru sănătatea noastră, cât și pentru mediu. Iată care sunt punctele forte și punctele slabe ale acestor ustensile din lemn și de ce ar fi mai înțelept să renunțați la ele.
Read more: Ustensilele de lemn din bucătărie pot fi un pericol pentru sănătatede Camelia Onciu
Probabil s-a întâmplat de multe ori să fiți nevoiți să aruncați fructele din frigider din cauza petelor de mucegai vizibile, și asta după numai două zile de când le-ați cumpărat. Cauza este umiditatea excesivă. Există mai multe trucuri cu care puteți salva alimentele perisabile ţinute la frigider, astfel încât să fie proaspete după mai multe zile, ca și cum abia le-ați fi adus de la piață.
Read more: Trucuri pentru a păstra fructele şi legumele proaspete mai mult timp în frigiderde Camelia Onciu
După Sărbătorile de iarnă, cu toții ne trezim cu o grămadă de pungi de cadouri. Pe unele le păstrăm, ca să le folosim tot ca pungi de cadouri, pe altele le aruncăm. Dar știați că nu pot fi reciclate pentru că sunt realizate din hârtie și plastic, care nu pot fi separate? Cea mai bună idee e să le reutilizați, dându-le noi întrebuințări. Sunt bune ca sacoșe de cumpărături, mai rezistente decât cele de plastic. Dar aceste pungi pot deveni și altceva, de la semne de carte, la decorațiuni, plicuri, rame de tablouri sau alte lucruri utile pentru care nu trebuie să mai cheltuiți bani. Nu aruncați pungile de cadouri, chiar și cele deteriorate sunt bune la ceva. Iată câteva idei care vă vor ajuta să dați o nouă viață pungilor de cadouri, economisind bani și protejând mediul.
Read more: Ce puteţi face cu pungile de cadouri de la Crăciunde Simona Soare Ghişea şi Adrian Barna
O discuție cu șeful privind mărirea salariului poate reprezenta una dintre cele mai inconfortabile situații pentru mulți angajați. Teama că vor fi percepuți de manageri ca fiind interesați numai de aspectul financiar sau că solicitarea va fi respinsă își pune amprenta asupra stării emoționale a angajaților. Astfel, șansele de a obține ceea ce-și doresc sunt mult reduse. Potrivit specialiștilor în cariere, negocierea salariului nu ar trebui să constituie un subiect stânjenitor, ci o discuție firească și necesară în traseul profesional al fiecărei persoane.
Read more: Încrederea în forţele proprii este elementul de bază în procesul de negociere Strategii prin care...