...S-a încheiat, „en fanfare”, a V-a ediție a Festivalului Teatrului Nottara (director - inepuizabila, în eforturi și idei, Marinela Țepuș), numit „Fest(in) pe Bulevard”. O ediție cu străluciri aparte, de la desemnarea unui ambasador al Festivalului (cunoscuta Andreea Marin) la Cele șapte secțiuni ale Evenimentului („Criza pubertății”, „Text sau Pretext”, „Bulevardul Comediei”, „Premiere în Fest(in)” - ale teatrului-gazdă - „Invitați speciali”, „In Memoriam” și „Multi Art Exit” - dedicat trupelor de teatre de dincolo de granițe, în perioada 22-23 noiembrie). De la participarea teatrelor de pe trei continente: Europa - cinci țări (Bulgaria, Croația, Germania, Republica Moldova, România), Asia - Compania „Donghwa Tree Theatre” din Seul, Coreea de Sud, cu musicalul „Heartbeat”, și America de Sud - Compania „Grupo de Teatro Buenos Aires”, Argentina, cu „I have a Doll in My Closet”, la prezența a 12 orașe din România: București, Arad, Brăila, Cluj, Constanța, Craiova, Ploiești, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Târgoviște, Târgu-Mureș, Timișoara. O premieră au reprezentat-o și interesantele spectacole oferite de trei teatre din Chișinău: Teatrul Național „Eugen Ionesco”, Teatrul Național „Satiricus I.L. Caragiale” și Teatrul de Revistă „Ginta Latină”...
Read more: Fascinaţia Festivalului de pe Bulevard…Când citești o aberație, te freci la ochi, scuturi capul, mai lecturezi o dată textul și întrebi dacă e posibil așa ceva. Mi s-a întâmplat recent, cu lectura unui pasaj din interviul acordat, într-o revistă de ținută, de o tânără regizoare. Spre a judeca lucrurile la obiect public fraza, întrebându-mă cum este posibil?! Citatul, cuvânt după cuvânt:
Read more: Cum să uiţi de Sanda Manu şi de Cătălina Buzoianu?!…Oradea, final de septembrie sub soare. O splendidă Sărbătoare a Thaliei - Festivalul Internațional de Teatru Scurt, ediția a XXIII-a (24 septembrie - 1 octombrie), organizat de Teatrul Regina Maria. Istoria acestui Eveniment este însă mai lungă, din 1976, când, în perioada 23-29 noiembrie, s-a ținut pe malul Crișului Repede întâia „Săptămână a Teatrului Scurt”… Cu respect pentru trecut, o veritabilă, încântătoare arheologie teatrală s-a produs, la 28 septembrie 2017, în plin Festival, la interesantul Colocviu organizat. Cu prezența directorului de la prima ediție (Mircea Bradu) și a celei actuale (Daniel Vulcu), cu teatrologi de seamă, Elisabeta Pop (decenii bune secretarul literar al teatrului orădean), Octavian Saiu, Mircea Morariu (selecționerul ultimei ediții), Alina Epângeac, Ion Parhon, Zeno Fodor, Doru Mareș, Mariana Ciolan, regizorul Dan Puican, dramaturgii Mircea M. Ionescu și Pașcu Balaci etc.
Read more: Festivalul Teatrului Scurt şi lunga lui Istorie…Cu gândul la omagierea sinceră, matură, a Centenarului Marii Uniri a României, de la 1 Decembrie 2018, și Artele Frumoase au început pregătirea unor Evenimente reprezentative. Printre ele, negreșit, Teatrul, cu puternica lui forță socială și o istorie pe cât de bogată, pe atât de agitată. La aniversarea deloc simplistă a „Centenarului” s-a gândit și cel mai nou Teatru din țară, al Dramaturgilor Români, cu debut frumos în primăvara ce a trecut. Spre lauda sa, mezinul teatrelor autohtone (director: Lucia Verona) a lansat un Concurs de Dramaturgie cu tema „Unirea în destine individuale”, data scadentă fiind 31 octombrie. Unii au strâmbat din nas sau au întrebat, nedocumentați, ce dramaturgie se poate scrie pentru Centenarul Marii Uniri?
Read more: „Centenarul“ şi Teatrul Românesc…Cu gândul la omagierea sinceră, matură, a Centenarului Marii Uniri a României, de la 1 Decembrie 2018, și Artele Frumoase au început pregătirea unor Evenimente reprezentative. Printre ele, negreșit, Teatrul, cu puternica lui forță socială și o istorie pe cât de bogată, pe atât de agitată. La aniversarea deloc simplistă a „Centenarului” s-a gândit și cel mai nou Teatru din țară, al Dramaturgilor Români, cu debut frumos în primăvara ce a trecut. Spre lauda sa, mezinul teatrelor autohtone (director: Lucia Verona) a lansat un Concurs de Dramaturgie cu tema „Unirea în destine individuale”, data scadentă fiind 31 octombrie. Unii au strâmbat din nas sau au întrebat, nedocumentați, ce dramaturgie se poate scrie pentru Centenarul Marii Uniri?
Read more: „Centenarul“ şi Teatrul Românesc…Cu gândul la omagierea sinceră, matură, a Centenarului Marii Uniri a României, de la 1 Decembrie 2018, și Artele Frumoase au început pregătirea unor Evenimente reprezentative. Printre ele, negreșit, Teatrul, cu puternica lui forță socială și o istorie pe cât de bogată, pe atât de agitată. La aniversarea deloc simplistă a „Centenarului” s-a gândit și cel mai nou Teatru din țară, al Dramaturgilor Români, cu debut frumos în primăvara ce a trecut. Spre lauda sa, mezinul teatrelor autohtone (director: Lucia Verona) a lansat un Concurs de Dramaturgie cu tema „Unirea în destine individuale”, data scadentă fiind 31 octombrie. Unii au strâmbat din nas sau au întrebat, nedocumentați, ce dramaturgie se poate scrie pentru Centenarul Marii Uniri?
Read more: „Centenarul“ şi Teatrul Românesc...O Gală de zile mari, ajunsă la a III-a ediție, ideea lui Petru Hadârcă, directorul Teatrului Național „Mihai Eminescu” din Chișinău, adună și în toamna aceasta, în capitala Basarabiei, Teatre Naționale de pe ambele maluri ale Prutului. Între 20 septembrie şi 1 octombrie, la Chișinău, într-o Reuniune cu bogate semnificații, România prezintă zece spectacole produse de cinci Teatre Naționale: „I.L. Caragiale”, București („Idolul și Ion Anapoda”, de G.M. Zamfirescu, în regia regretatului Ion Cojar, din... 2006, și „(D)efectul Placebo”, creație colectivă în proiectul 9G); „Radu Stanca”, Sibiu („Oidip”, scenariu original în regia lui Silviu Purcărete; „Familii”, un spectacol de Eugen Jebeleanu); „Marin Sorescu”, Craiova („Elefantul din cameră sau The Vibrator Play”, de Sarah Ruhl; „Exploziv”, de Elise Wilk), Teatrul Național Târgu-Mureș („Patru piesuțe politice despre dușmani”, de Szekely Csaba, și „O scrisoare pierdută. Prea multă vorbărie”, de Alina Nelega, după I.L. Caragiale); „Vasile Alecsandri”, Iași („Goldberg Show”, regie - Mihai Măniuțiu și răvășitorul „Seceta roșie”, după „Cartea foametei”, de Larisa Turea, în regia tulburătoare a lui Petru Hadârcă). „Afișul” Galei invită și la salutarea unor regizori de top din România.
Read more: Măria Sa Teatrul uneşte malurile Prutului!