Nu ştim dacă iubirea este neapărat nebună sau prostească, dar aşa sună ea, conform titlului american al acestei comedii de bună calitate. Juliannei Moore (Emily) i s-a urât cu căsnicia şi, după mulţi ani, declară sus şi tare că vrea să divorţeze de Steve Carell (Cal) pentru Kevin Bacon (David). Însă, lucrurile nu stau chiar aşa de simplu, nici măcar într-o ţară cu mult mai civilizată. Sunt la mijloc şi copii, mai mici şi mai mari, iar în apărarea bărbatului înşelat apare Ryan Gosling (Jacob) - de care, de altfel, vă puteţi bucura şi în excelentul „Cursa”, unde e un cascador cu o dublă existenţă. Aici devine bărbatul fatal, dispus să dea oricând sfaturi, convins că nu o să se îndrăgostească în veci, dar, ghinion, i se întâmplă chiar şi lui (nu vă faceţi iluzii, de obicei, e valabil doar în filme).
Read more: La taifas cu a naibii dragosteAcum, când aproape toată lumea are un telefon cu care poate să şi filmeze, ar putea părea că nu e aşa de complicat să aduni imagini de pe toată planeta şi să le pui cap la cap. Talentul lui Kevin Mcdonald (cel care ne-a uimit cu „Ultimul Rege al Scoţiei” - Povestea unui dictator din Uganda) a constat în faptul că a ştiut să editeze toate aceste aparente nimicuri, aşezate într-o ordine aparent aleatorie, ce scot la iveală o existenţă parcă pe zi ce trece tot mai... globală. În mod bizar sunt foarte puţine scenele cu adevărat amuzante ale acestui proiect colectiv, la propriu de astă dată, demonstrând că oamenii trag spre lucruri dramatice. Totul s-a filmat la 24 iulie 2010 - în caz că mai aveţi agenda de anul trecut o puteţi consulta spre a descoperi ce aţi fi putut şi dumneavoastră prezenta ca inedit sau, dimpotrivă, oarecare, pentru acea zi de vară în emisfera noastră şi de iarnă profundă, în cealaltă. Cu siguranţă că această peliculă va rămâne în Cartea Recordurilor. Ea a fost generată pe YouTube şi ar fi fost nostim dacă ar fi existat şi un generic care să-i cuprindă măcar pe cei care au rămas cu „creaţiile” lor în varianta finală.
Read more: La taifas cu lumea largăAtât de complexa actriţă australiană Nicole Kidman a ţinut enorm să joace acest rol, ba chiar a şi cofinanţat proiectul, probabil tocmai cu gândul de a aduce un strop de linişte, măcar aparentă, celor care şi-au pierdut vreodată un copil. Ideea a venit de la ecranizarea unei piese de teatru scrise în 2005 de David Lindsay-Abaire, ce a luat un Premiu Pulitzer în 2007 şi a fost nominalizată la mai multe Tony Awards, (echivalentul american al UNITER-ului), Cynthia Nixon (roşcata din „Totul despre sex”) jucând rolul principal şi primind această importantă recunoaştere. Iar mai apoi, după ce a ajuns pe 35 mm, a fost inclusă şi pe lista scurtă de la Oscaruri, unde s-au făcut pariuri serioase pe interpretarea, atât de intensă, a celei care a plecat deja cu statueta acasă pentru Virginia Woolf din „Orele”.
Read more: La taifas cu Nicole KidmanDeşi pare că e uşor greşit secolul, de au apărut extratereştri, încă de la 1873, în benzile desenate totul e permis, prin urmare inclusiv întâlnirea dintre galaxii. Monştrii veniţi de pe altă planetă sunt eminamente răi, dar nici oamenii din Vestul Sălbatic nu sunt prea amabili. Fiecare îşi face dreptate singur.
Read more: La taifas cu cowboy şi extratereştriŞtrumpfii sau smurfii sunt nişte personaje azurii organizate mai mult sau mai puţin precum cei şapte pitici, ori cei de grădină şi, uneori, semănând cu personajele din „Asterix şi Obelix”. În varianta americană apar şi personaje reale, respectiv un cuplu care aşteaptă un copil, el fireşte lucrând în publicitate, având o şefă imposibilă şi, dintr-o greşeală, dă o lovitură cu un spot pentru o reclamă. Combinaţia s-a mai văzut de-a lungul timpului, inclusiv în „Stuart Little”, unde nu era foarte rău, genial fiind însă în „Cine vrea pielea lui Roger Rabbit?”, din 1988, dar, ce-i drept, acolo regizor era strălucitul Robert Zemeckis.
Read more: La taifas cu ştrumpfiiMult aşteptatele „Maşinuţe” au devenit între timp maşini, adică s-au făcut mari şi pornesc într-un fel de ocol al lumii, din care nu lipsesc întrecerile de mare viteză. Nu se putea să nu existe un personaj negativ! El e întruchipat de data aceasta de un fel de neamţ cu monoclu, care vrea să distrugă un carburant alternativ la benzină, Olinolul, care mai e şi eco pe deasupra. Bucşă, aşa urât cum e el, face furori în continuare şi se străduieşte să-şi salveze prietenul de-o viaţă, pe McQueen. E o ocazie de a străbate oraşele frumoase ale lumii, cu precădere Londra şi Parisul, dar şi Tokyo. Regina maşinilor e, fireşte, un Rolls Royce, cu o coroană cu pietre preţioase. Avem şi un agent secret - vocea cel mai uşor recognoscibilă şi fascinantă a lui Sir Michael Caine. Filmului i s-a făcut o reclamă nebună, în parte şi ca să o contrabalanseze pe cea a lui „Harry Potter”, deşi probabil că nici nu mai era nevoie, la câţi amatori de Grand Prix există.
Read more: La taifas cu Cars 2Nu-i chiar o lanternă bună pe desele, încă, pene de curent şi nici de un lămpaş de minier, ci un apelativ pentru cei care se presupune că pot salva lumea, într-un viitor nu foarte îndepărtat, dar extrem de tehnologizat (deşi ideea e din anii ’40-’50). Frumuşelul Ryan Reynold, un pilot strălucit din tată în fiu, este alesul unui extraterestru muribund (Da, şi extratereştrii mor!). I se dă un inel cu puteri supranaturale şi devine un gardian al păcii! Fireşte că apar şi personaje negative, un fel de monstru la chip şi suflet, care râvneşte la singura fată, a şefului, care pare preocupată mai degrabă de carieră şi de companie decât de vreo idilă, şi în mod sigur nu cu slutul sluţilor.
Read more: La taifas cu lanterna verdeUltima serie - cel puţin aşa se afirmă deocamdată, dar s-ar putea reveni la cererea insistentă a publicului dependent de vrăjitori şi vrăjitorii - are peste două ore, cu efecte speciale care iau ochii, totul putând fi urmărit în 3D şi pe uluitorul IMAX.
Într-unul dintre momentele care s-au vrut foarte pertinente descoperim un fel de peşteră a lui Ali Baba, dar cum ştim că autoarea e maestră la cocteiluri din lecturi celebre nu se poate supăra nimeni pe ea. A oferit noilor generaţii şansa de a (re)descoperi plăcerea inegalabilă a lecturii.