Main menu

header

irina_nistorPelicula a fost lansată la TIFF-ul canadian, în 2009, adică la Festivalul de Film de la Toronto şi a fost prezentată ca o satiră la adresa traficanţilor de arme. Regizorul Jean-Pierre Jeunet a devenit celebru în lumea întreagă o dată cu „Amélie” şi foarte franţuzoaica Audrey Tautou.

Cam toate peliculele sale sunt de acelaşi gen, cu decoruri complicate, culori aparte, personaje trăsnite, pură fantezie. Nu toţi ciudaţii plac, aşadar şi această peliculă o să fie controversată. Ea începe spectaculos cu Basil (Dany Boon, deşi iniţial trebuia să fie ciungul Jamel Debbouse, doar că nu s-au înţeles la bani), care se trezeşte cu un glonţ în cap. Viaţa lui se va schimba brusc şi va ajunge să trăiască într-un fel de lume subterană, ce vă va duce cu gândul la „Underground”-ul lui Kusturica. La ceremonia César, transmisă în direct de TV5, am constatat că pelicula fusese nominalizată pentru cele mai bune costume, dar statueta i-a revenit fireşte lui „Coco Chanel” chiar şi dincolo de moarte, iar la decoruri i-a luat-o înainte „Un Profet”, în timp ce sunetul (parţial al nostru) a fost cucerit de „Concertul” lui Radu Mihăileanu. Actriţa păstrată de realizator din marele său succes trecut este belgianca Yolande Moreau. Ea n-a trebuit să fie machiată prea mult, pentru că e stranie din naştere, ceea ce i-a şi adus anul trecut un pogon de premii cu „Séraphine” şi o prezenţă anul acesta la Berlinală, unde a venit alături de Gérard Depardieu să prezinte „Mamutul”. Cei doi veterani, unul mai cuceritor decât celălalt, mai ales în tinereţe, pentru că aici a avut grijă autorul să-i sluţească, sunt André Dussollier şi Jean-Pierre Marielle.

„Micmacs”

(„Micmacs à tire-larigot”)
Franţa, 2009
Regia: Jean-Pierre Jeunet
Cu: Dany Boon, André Dussollier, Nicolas Marie, Jean-Pierre Marielle
Distribuit de Odeon Cineplex