…Când, la 25 iulie 2010, respira întâia oară un nou teatru independent la București, puțini au gândit că el va deveni, curând, unul dintre cele mai bune din țară. Mai ales că era „teatrul din sufragerie”, la propriu, amintind de spațiul unde își începuse activitatea! Numai că noul „Unteatru” avea ctitori doi tineri absolvenți de regie, soții Andreea și Andrei Grosu, entuziaști și tenaci, cu rafinament artistic, inventivitate și rigoare. Și-au făcut „încălzirea” cu „Hamlet”, la Teatrul din Focșaniul lor natal, și „Autobahn” de LaBute, la „Godot”, urmând să debuteze în… sufrageria de acasă cu „Trei femei înalte” de Albee. Au urmat „La Țigănci” de Mircea Eliade, „Livada de vișini” de Cehov și alte bijuterii regizorale ale „dublului Grosu”, anul acesta ei regizând „Pescărușul” la „Odeon” și „Don Juan” la „Comedie”, așteptând premiera, în toamnă, de la Naționalul bucureștean cu „Regele moare” de Eugene Ionesco. Proiectul lor de vis sub tinerețe creatoare a însemnat și un stimul pentru „independenți”, miza cea mare la „Unteatru” fiind clară: promovarea unei noi generații de artiști (actori, regizori, scenografi, muzicieni etc.).
…Ecoul frumoasei nebunii avea să părăsească perimetrul sufrageriei susținută de visuri, transformându-se într-o Sală de spectacol, cu vreo 100 de locuri, într-o fostă fabrică de blănuri, pe Strada Sfinții Apostoli, 44, nu departe de „Hanul Berarilor”. Aici, în clădirea fabricii de altădată a început să vină multă lume bună de teatru și, în special, să se nască spectacole tinere, în măsură să fie invitate (și premiate!) la multe Festivaluri, ba și selecționarea în FNT a spectacolelor „Un tramvai numit dorință” de Tennessee Williams și „The Sunset Limited” după Cormac McCarthy, ambele în regia lui Andreea și Andrei Grosu.
…Frumusețea și vigoarea demersului teatral al celor doi autocondamnați să facă teatru de ținută au venit și din apariția la „Unteatru” a multor actori tineri, în simbioză cu unii de top, și a unei încântătoare diversități de regizori, tineri (Sânziana Stoican, Marina Cămărășanu, Eugen Seceleanu, Eugen Gyemant, Theo Herghelegiu și alții) ambiționați și de prezența unor nume grele, precum iluștrii Cătălina Buzoianu, care a montat „Frumoasa călătorie a urșilor panda povestită de un saxofonist care avea o iubită la Frankfurt” de Matei Vișniec, iar, recent, Alexa Visarion, cu „Hughie”, un text puțin cunoscut al formidabilului dramaturg american Eugene O’Neill.
…La sărbătorirea a șapte ani în Templul Thaliei, tânărul teatru a organizat un Festival numit fără emfază „Zilele Unteatru”, ediția a III-a. Cinci zile (19-23 iulie) bogate în teatru și muzică, cu săli arhipline. Cu un debut de seri magice, spectacolul de teatru coregrafic „Eine Kleine Nightmusik” de maestrul Gigi Căciuleanu, pe muzica nemuritoare a lui Mozart, cu remarcabilul actor Lari Giorgescu, el amintind de alt spectacol rar în care a jucat la „Unteatru”, sub vraja creatoare a legendarei Miriam Răducanu, „Poezia visului”. La „Unteatru”, Visul continuă...