Main menu

header

852 23 1de Călin Popa şi Flori Pintea

Asociată până nu demult cu moda anilor 1990, tămâia revine în forță în aromoterapie, fiind un adevărat star al inducerii stării de bine în sezonul rece 2021, dată fiind asocierea sa cu mirosul pădurii.

Reduce stresul, schimbă ambianța și starea de spirit

Imediat ce a fost readusă în atenție de branduri de lux precum Gucci sau Tom Dixon, tămâia a cunoscut o renaștere mondială. Vedetele au prins trendul din zbor și acum popularizează cu nesaț interesanta aromă, plină de beneficii pe toate planurile și brusc redescoperită. Acest trend este considerat de specialiști unul dintre efectele petrecerii timpului acasă în mai mare măsură decât în trecut. „Oamenii doresc medii multisenzoriale, iar tămâia este un mijloc de a reduce stresul, schimbând ambianța și starea de spirit simplu și rapid. Acest lucru este deosebit de important atunci când oamenii locuiesc și lucrează în același spațiu toată ziua”, afirmă Jenni Middleton, director în cadrul agenției de prognoză a tendințelor WGSN. Revirimentul mirosului de tămâie se înscrie într-un trend mai larg, marcat de reîntoarcerea la miresmele naturii, tablou general în care rășinile ocupă un loc central.

Zero deșeuri

A aduce mireasma de tămâie în interior este un excelent substitut pentru mediul de afară. „Simplitatea plantelor, a scoarței copacilor și a rășinilor utilizate în aromele de tămâie oferă o senzație de întoarcere la Pământ - aproape ca o scufundare în adâncul pădurii”, explică Imelda Burke, fondatoare a brandului Content Beauty, care a înregistrat o creștere de 192% a vânzărilor online de tămâie numai în 2020. La rândul său, compania Earl of East a vândut produse cu tămâie în creștere cu 200% de la începutul pandemiei. Noul val de produse de aromoterapie bazate pe străvechea rășină acordă atenție și aprovizionării etice, și ingredientelor. De altfel, tămâia bifează și la capitolul sustenabilitate. Ambalată în hârtie, odată arsă, nu lasă aproape nicio urmă, pe scurt, zero deșeuri. „Tămâia este făcută din bețișoare de bambus și material din lemn care sunt apoi înmuiate manual în uleiuri esențiale”, detaliază Niko Dafkos, co-fondatorul Earl of East.

Complet naturală, în rând cu tradițiile

Și readucerea în prim-plan a tradiției utilizării tămâiei este foarte importantă pentru brandurile de wellness. Practic, utilizarea acestei rășini datează de mii de ani, fiind sinonimă cu ritualul religios și spiritualitatea. „Tămâia noastră este 100% naturală și fabricată în cel mai tradițional mod”, dă asigurări Ali Waked, co-fondator al mărcii Fenix. Și nu este vorba doar despre rășina în sine, ci despre tot tabloul relaxării. „Instrumentul pentru arderea tămâii este la fel de important. Mărcile de parfumuri sunt conștiente de faptul că elementul de susținere a tămâii trebuie să fie la rândul său un obiect captivant de decor”, consideră Gemma Riberti, șef de interioare la WSGN. Aici intră în ecuație accesoriile, suporturile pentru tămâie fiind într-o ofertă enormă, care ține pasul cu cererea.

Potrivit specialiștilor, tămâia purifică aerul din cameră, decongestionează căile respiratorii, relaxează, induce somnul și calmează migrenele